woensdag 22 maart 2023

Benidorm 25

 

Gisteravond maak ik een paar opnames met de drone van de camping en omgeving. Hier een paar zogenaamde "stills" van die opnames.


Dit is een opname richting het Westen over de camping heen, met links beneden het restaurant.


Het onoverdekte zwembad met rechts het verwarmde overdekte gedeelte, in het midden het restaurant.

Dit is richting Benidorm stad met op de appartementen gebouwen het schijnsel van de ondergaande zon. In het midden zijn ze druk bezig voorbereidingen te treffen voor de aanbouw van nog eens 2500 nieuwe appartementen in torens van "minstens" 20 verdiepingen hoog. Lager mag dus niet, om daarmee het "karakter" van Benidorm te behouden. De bouw gaat plaatsvinden aan de overzijde van de weg.

Vandaag staat in het teken van de Peluqueria Natoli waar Jose (uit te spreken als Gossee) de schaar hanteert. Ieder jaar weer is dit, zoals men dat tegenwoordig noemt, een "belevenis." 

Na het uitgebreid twee keer wassen van het haar wordt er een model geknipt. Dit vergt, zoals Jose het doet, uiterste concentratie. 

Met diezelfde concentratie wordt het model met uiterste precisie geföhnd, net zolang totdat er geen haartje meer op de verkeerde plaats zit. Denk niet dat ik, in tegenstelling tot mijn andere verhalen, ook maar iets overdrijf.

Neem gerust van mij aan, Peluqueria Natoli in de Torre Principado Locatie 24, is de beste kapper van de wereld.

Na deze belevenis schieten we nog even bij Vera Cruz naar binnen voor wat noodzakelijkheden. Iedere keer verbaas ik mij erover dat, ondanks een grote uitbreiding van de winkel, je er je kont niet kan keren. Het is maar een geluk dat ze niet hebben gekozen voor winkelwagentjes, maar voor van die vervelende plastic "tassen" op wielen. Anders ontstonden er geheid ruzies over wie het eerst het pad in mocht, want passeren is hier geen optie.

Vanavond een hapje eten bij Transilvania, de Roemeen in Albir.