woensdag 8 maart 2023

Benidorm 11

Soms voel je jezelf op de top van gelukzaligheid, maar als je niet uitkijkt is er altijd wel iemand in de buurt om je vanaf die top naar beneden laat tuimelen. Maar eerst even iets anders.

Het is woensdag dus is het verplichte rondje, inderdaad, de markt. We hebben het overgrote deel al  gehad dus blijven er nog twee straatjes over. Nu loop ik al een tijdje met, ogenschijnlijk, lange snorharen, maar dat blijkt een uitgroei van mijn neushaar te zijn. Je kent dat wel van die oude mannetjes. Dus als ik langs een stalletje wandel met neushaartrimmers is mijn aandacht getrokken.

"€12,-" zegt de aardige dame achter de kraam en komt met een aantal voordelen. Bijvoorbeeld dat hij via het contact opgeladen kan worden. Nu heb ik thuis de ervaring, dat iedere keer als ik de haartjes wil trimmen de batterij bijna leeg is. Het gevolg, het apparaat draait heel langzaam, waardoor de haartjes niet worden afgesneden, maar uitgetrokken, zeer pijnlijk, inderdaad! Ze vult aan "For the".... en wijst naar haar oren. "Zulke grote oren heb ik niet," de dame lacht, "No for the... Ik vul haar aan "Aha voor de wipteugels." Yes, yes, yes" ze is bevrijd van het bedenken van het Engelse woord voor bakkebaarden. Maar ik ben al overstag. "€10 probeer ik, "No €12" "But you said €10! No, no, I said €12... "Yes, I know" antwoord ik snel, ze begint te lachen: "You tried to confused me" Ik knik bevestigend. Een aardige mevrouw, die overigens goed Engels spreekt.


Geef het maar toe! Je denkt toch echt dat je Boeddha in levende lijve ontmoet in Benidorm? Als ik vertel hoeveel hij op Boeddha lijkt gaat hij iets rechterop zitten. Later als ik trots de foto aan Teus laat zien is zijn reactie: "Hij lijkt meer op Peter Gillis." Ik sta weer met beide benen op de grond.


Als we even verder de markt oplopen, hoor ik een angstaanjagende schreeuw. Naast ons stort een kledingkraampje half in doordat ze iets teveel kleding aan het doek hebben gehangen. De mevrouw rechts is nog steeds helemaal "van haar eigen" als ik deze foto maak.

Ik geef het toe, het Brabants krijgt steeds meer invloed op mijn ABN. Als voorbeeld "Van je eigen zijn" is Brabants voor ontzet zijn..... Het kan zelfs zover gaan als flauwvallen, maar daar hoor ik binnenkort ongetwijfeld meer van Teus over.