dinsdag 7 maart 2023

Benidorm 10

De temperatuur komt boven de 21 graden en dat is duidelijk te merken aan de drukte op de boulevard. Je vraagt je af waar die mensen, met wat minder warme temperaturen, blijven, maar nu komen ze massaal hun holen uit. Of het moet al zo zijn dat het vandaag de laatste dag is om nog een lot te kopen, want van dit soort stalletjes staat er werkelijk wel eentje op iedere hoek van de straat. 

Denk niet dat het bij haar altijd zo rustig is. Ik moest echt op dit moment wachten. Het lijkt wel of iedere Spanjaard een lot wil hebben. Even verderop is een "vast" winkeltje dat loten verkoopt en daar staat een lange rij op hun beurt te wachten. Het is weliswaar niet zo groot als de "El Gordo" (de Dikke) loterij waarbij rond de Kerstdagen, ik geloof, een miljard gewonnen kan worden.

Op het strand van Poniente is het een stukje rustiger, misschien omdat er hier iets meer wind staat.

De duifjes bij de vijver, achter het centrum van het oude stadje, zijn nog in grote getale aanwezig. Maar dat is eigenlijk geen wonder. Het stalletje, met enkel duivenvoer, doet de hele dag goede zaken. Dus ondervoed raken deze duiven nooit.


Wat is er dan ook leuker om een paar duiven vanuit je hand te voeren. Je voelt je gelijk een volleerd dompteur.


Denk nou niet, "ze heeft de kast al vol hangen" daar hoeft niks meer bij...... Nee, beste heren zo werkt dat niet.


Ook hulp bij het uitzoeken wordt lieflijk maar met straffe hand afgewezen. Terwijl ik het broekje, het meisje op de foto, best leuk vind staan. Echt duur kun je het broekje ook niet echt noemen.


Had ik al gezegd dat het enorm druk is? Ondanks dat gaan we toch nog in ons favoriete tapas restaurantje, heerlijk tapas eten. De doortastendheid van Ali geeft de doorslag omdat zij vandaag het eten mag verzorgen en ik een tafeltje ga veroveren.

Bijna heb ik een dispuut met een Spaanse als ik haar tafeltje wil inpikken. Nog net op tijd zie ik daar haar tas liggen en bied mijn verontschuldigingen aan, dat met een gulle lach wordt ontvangen.

De tapas zijn heerlijk alleen de "Orange" sap lijkt een soort wei. Je weet wel wat overblijft als je bij het kaas maken stremsel toevoegt. Maar bij nadere determinatie houden we het op een soort cider. De man bij de bediening zal wel gedacht hebben: "al die Engelsen drinken dat". Oh ja, op dit dienblad stond ook nog een groot glas bier, dus ik ben precies op tijd om haar te assisteren.

Met het bier en de cider in de benen, wordt het een lange wandeling terug naar de camping.