zaterdag 18 maart 2023

Benidorm 21

 Het is bewolkt en frisjes. Ja ik weet het, het is klagen met de mond vol. Maar je raakt snel gewend aan de warmere temperaturen hier in het Spaanse. Hoewel dat soms de hersenen schijnt aan te tasten.


Wat te denken van Ali haar schoeisel, waar ze gisteravond mee naar het toilet loopt? Werkelijk, dit is niet in scene gezet.

Vandaag is het boodschappen tijd. Dat betekent dat we een vastgestelde route in Albir langs diverse winkels gaan afleggen. Om te beginnen met de Mercadona, omdat "De Buren" pas om 10.00 uur open zijn en daar willen we koffie gaan drinken.

We gaan voor de aanbieding van een enorm stuk Wiener Sachertaart + koffie voor €3,50, terwijl de taart normaal alleen al €3,50 kost. Wij Nederlander bint zunig." Terwijl wij van de heerlijke taart en cappuccino genieten, zijn we getuige van het volgende (verkorte) telefoongesprek. "Hallo, met de Buren", "Nee, dan verbind ik U met supermarkt afdeling", "Nee, dat is niet hetzelfde, wij zijn de Lunchroom en een andere afdeling is de supermarkt". "Oh ja, wij verkopen ook appeltaart voor €3,50 per punt", "Hoeveel wou U 8 punten?",  "Met wie heb ik gesproken?" "Ik ben diegene zonder haar", Aha, M & M dus", Nee?", "Oke, mevrouw, ik zie U vanmiddag." Dit telefoongesprek duurt veel langer dan dat ik nu schets, maar het is hilarisch zo het verloopt. Ik kan dan ook niet nalaten om op te merken, dat ze in ieder geval een appeltaart heeft verkocht, maar dat ze niet, op een dag, teveel van dit soort klanten moeten hebben.

Ik scoor bij de Aldi, achter de de Buren, snel even een paar blikjes. Witbier en dan kunnen we naar de Lidl, voor de aanvullende benodigdheden.

Ik blijf dat het liefste buiten staan, want er valt ieder moment wel wat te beleven op de veel te kleine parkeerplaats bij de Lidl. Wat te denken van deze Nederlanders die hun autootje op een illegale plek zetten, maar dat oplossen door mevrouw de opdracht te geven, naast de auto te blijven staan.


Of deze Spanjaard, die al telefonerend aan komt rijden en zijn auto deels op de invalide parkeerplaats neerzet. Als hij uitstapt schrikt hij van het blauwe plakkaat van de invalide aanduiding, stapt weer in en verzet zijn auto 10 cm. Dat hij nog steeds over de streep staat geparkeerd boeit hem blijkbaar niet.

Vanmiddag begint het zachtjes te regenen en krijg ik inspiratie voor de voorgaande blog over "de Bleke Man"

Later op de middag de kwalificatie voor de Formule1 race in Jeddah, Saoedi Arabie.