zondag 19 maart 2023

Benidorm 22

Vannacht komen twee Nederlandse dames, die pal tegenover ons staan, thuis van het stappen in het nachtelijk Benidorm. Het is half twee in de nacht, maar ze willen nog wel even buiten nazitten. Nu klinken stemmen in de nacht altijd wat heviger, maar zo pal naast onze camper..... Het wordt kwart voor drie, als ik nog steeds wakker blijf van hun gesprekken. Om 3 uur ben ik er klaar mee. Ik trek mijn sloffen aan, wandel naar de dames en vraag: "Of deze therapeutische sessie morgenvroeg ook voortgezet kan worden, of dat het perse om drie uur s' nachts moet." Een half uur later hoor ik de schuifdeur van hun kampeerbus een aantal keren open en dicht slaan. Kennelijk maken de dames aanstalten.....

Ik voel me vanmorgen nog een beetje brak..... Och, weet ik ook weer hoe dat voelt. Als we vanmiddag thuis komen, zijn ze gevlogen. Het waren aardige dames.

 Terwijl het vuurwerk in Benidorm losbarst in het kader van de Fallas feesten, knalt, bijna simultaan, het vuurwerk in de Amsterdamse Arena los bij de klassieker Ajax- Feyenoord.

Grote vuurpotten liggen al klaar, als we van Gemelos terugwandelen naar de camper. 


Het valt niet zo goed te zien, maar tot het einde van de straat hangt het vol met vuurwerk. Dit vuurwerk wordt vanavond afgestoken, tegelijkertijd met het in brand steken van de papieren poppen.


Dit jaar zijn de poppen wat kleiner uitgevallen dan de vorige keren dat we tijdens de Fallas feesten hier in Benidorm waren.


Dat niet iedereen er vertrouwen in heeft blijkt wel uit dit plaatje, waarbij deze meneer begint te twijfelen aan zijn eigen pyrotechnieken.


Dan is het absoluut geen gek idee om alvast de "Bomberos" achter de hand te houden, want je weet nooit wat onzekerheid van een pyrotechnicus teweeg brengt.


Aan onzekerheid van deze dame mankeert helemaal niets, want hoe durf je anders op deze manier door de wereld te lopen.

Hoewel ik zelf vanmorgen in het restaurant nog wel even een "Lang zal ie Leven" aanhef, voor een jarige onder ons. Dan ben je ook al een beetje de schaamte voorbij, toch?

Oh ja, Ajax verliest roemloos met 2-3 van Feyenoord en ook nog in de Arena.... triest... 

Er is maar één man die mijn zondag beter kan maken namelijk Max Verstappen, maar dan moet ie wel in Jeddah even 14 bolides gaan inhalen op het circuit in Saoedi-Arabië.

Lieve mensen, het leven is hier fantastisch, of Ajax nu wel of niet wint en of Max nu wel of niet de Grandprix in het Saoedi-Arabische wint.