donderdag 16 maart 2023

Benidorm 19

Om 5.45 uur vanmorgen knalt een enorm vuurwerk ergens in Benidorm, maar ik ga nog achterhalen waarvoor dit is ontstoken.

Vanmorgen worden we ook al  opgeschrikt door een enorm kabaal, wat ik later als muziek kan determineren. "Get fit" blijkt deze activiteit te eten.

 Boodschappen, op de fiets, bij Veracruz, dat is althans het plan. Want de belastbaarheid van mijn partner is nog niet helemaal "je dat" en voor je het weet, moet ikzelf koken. We slaan vandaag koffiedrinken bij Gemelos dus over, althans, dat is het plan. Teus brengt zijn schoonzoon met vrouw, naar Allicante Airport en Riky en Theo komen bijna nooit op donderdag. Maar dan opeens krijg ik een Whatsapp van Teus.

De armoede heeft ook in Nederland toegeslagen, luidt de tekst onder deze foto.

Nu is Teus niet het type wat onder het autorijden zal gaan zitten appen, maar misschien moet hij op het vliegveld wachten? Maar wat blijkt, hij zit al bij Gemelos, dus gaan wij ook even een kijkje nemen, al hebben wij de koffie al in de camper genoten. Alle koffiedrinkers, die langzamerhand binnen druppelen, informeren nog even naar de gezondheid van Ali, want zo'n ziekenhuis opname spreekt zich rond. 

Wat er dan opeens gebeurt komt bij mij een beetje "Spooky" over.

Zo ziet het eilandje voor Benidorm er onder normale, zonnige, dagen uit.


Dit gebeurt er vanmorgen met Isla de Benidorm, ook wel Pauweneiland genaamd.

Het is een spookachtig gezicht om het eiland bijna geheel in de mist en  uit het zicht te zien verdwijnen.

Ali legt gisteren dit fenomeen ook al op de gevoelige plaat vast, waar haar door de buurvrouw wordt verteld dat de koude lucht uit het Noorden, de bergen afzakt. Maar midden op zee?
Ik laat me vertellen dat dit Zeevlam of Zeemist wordt genoemd. Het ontstaat als koude lucht in aanraking komt met relatief warm zeewater. Later op de dag bestaat de kans, door de zeewind, dat de mist het land optrekt.

Weer een mysterie opgelost, toch Teus.