zondag 17 maart 2019

Rio Mar 21

Tien minuten voor zes gaat de wekker. Dit omdat er 10 uur verschil zit tussen Melbourne in AustraliĆ« en Nederland. Op het straten circuit in AustraliĆ« rijdt Mac Verstappen naar een verdienstelijke 3e plek op het  podium.

De inhaal actie, ten opzichte van de tot dan toe op de 3e plek rijdende Vettel, is briljant. Als hij even later ook Hamilton wil inhalen gebruikt hij zijn Torro Rosso als een veredelde grasmaaier.

Het is heet want 25 graden geeft in de zon een aardige hitte, dus is het slim om de schaduw op te zoeken. In de camper is het meer dan dertig graden. Zelfs nu, half zeven, is het buiten 22 graden en binnen 22 graden.

Als de zon achter de bomen verdwijnt krijgt Hoofd-schoonmaak het op haar heupen. Ondanks haar knie wil ze perse het dak reinigen. De afgelopen weken zijn de zogenaamde katjes uitgekomen en hebben met een gele aanslag de camper bedekt. Moeders wil is nog steeds wet, dus sleep ik een aantal emmers met warm water aan en begint het poetsen. Ik doe alle hand- en spandiensten en zij blijft alleen op de trap staan. Ik zeg niets teveel als ik opmerk dat ze het leuk vindt om te doen.

Hoewel ik moet toegeven dat mijn uitzicht ook niet slecht is. Dit is overigens een gekuiste versie van een aantal foto's, met een beter uitzicht.

Ondanks de middaghitte kijk ik ook nog de eerste helft van AZ-Ajax. Na de schoonmaak zie ik, dat het gehoopte kampioenschap nu wel heel ver weg is. Eindstand 1-0.

Morgen gaat het richting Benidorm. We krijgen halverwege de middag telefoon. Riky staat in de rij voor de receptie. Plaats nr.1 is namelijk weer vrijgekomen en ik mag nu de plek reserveren voor morgen. Het meisje in de receptie is zo aardig, dat ik beloof haar morgenochtend, bij aankomst te kussen. Ze begint onbedaarlijk te lachen om dat voorstel. Ondanks dat zal ik morgen eerst maar een handkus geven, mocht ze dan heel teleurgesteld kijkt, kunnen we dat altijd nog uitbreiden.