zaterdag 16 maart 2019

Rio Mar 20

Gistermiddag gooit iemand een steen op het dak van de camper, tenminste, zo klinkt het. Als ik naar buiten kom, wijst Hoofd-wilde dieren mij een groot beest aan, die kennelijk eerst op ons dak terecht is gekomen.

Een enorme krekel vliegt weg als ik een foto wil maken. Hij is niet helemaal fit, zo te zien, want veel verder dan het gaas komt ie niet. Best nog wel indrukwekkend als het ding vlak naast mijn hoofd wegvliegt.

Dan krijgen we gisteravond, laat, een mail uit Benidorm, met de mededeling dat er al een tijdje een plek leeg is aan de kant waar Hoofd-pitches graag wil staan, namelijk pal aan het zwembad. Met trillende vingers tikt deze een bericht terug met de vraag of ze alstublieft die plek, bij de receptie, willen bespreken dan komen wij morgenvroeg direct naar Benidorm, in plaats van maandag.
Als de nacht voor een schoolreisje, slaapt ze zeer slecht. Maar ' s morgens komt de melding, "de plaats is weer bezet", jammer. Maandag zien we wel waar we terecht komen.

Het is mooi weer, dus vandaag vliegen de gemotoriseerde Kite-vliegers weer over de camping. Deze hangt als het ware in een tuigje waaraan ook de propeller zit. Het ziet er indrukwekkend uit, maar maakt wel een hels kabaal.

Max Verstappen start morgen vanaf de 2e startrij in de Formule 1 race in Australië. Vanmorgen begon de kwalificatie om 7 uur, morgen begint de race om 6.10 uur, dus dat wordt morgen nog een uur vroeger opstaan.

De Engelse buren zijn vanochtend vertrokken en hopen dinsdag weer in Yorkshire te zijn. Een paar dagen terug hoor ik de Engelse buurman een gesprek voeren, wat kennelijk in het Yorkshire's gaat, want er is geen touw aan vast te knopen. Het zal wel, net als bij ons in Friesland, een ander dialect zijn.

Ook de Franse buren gaan voor een tripje even van de camping af, alleen vergeet mevrouw de stroomkabel af te koppelen. Ik zie het gevaar en geef een paar klappen op de camper, waarna ik de kabel kan afkoppelen en ze verder kunnen rijden. Bij terugkeer word ik omstandig bedankt, wat ik kan afdoen met een stoer  "Pas de Probléme".

Rond het middaguur klinken er gewelddadige kreten vanaf het strand. Als ik een kijkje neem, staat Folker (rechts) Jeu de Boules te spelen oftewel Petanque. Hij stond lange tijd op winst, maar wordt ingelopen en dat vindt hij niet leuk.