vrijdag 1 maart 2024

Benidorm 9

Op deze Internationale "Complimenten dag" wil ik U allen een compliment maken dat U weer de tijd heeft vrijgemaakt om Uw scribent te eren door deze blog te lezen.

We gaan deze morgen koffie drinken in Gemelos, zeg maar de ontmoetingsplaats van een deel van de Nederlandse enclave.

Iedere ochtend als we naar de boulevard wandelen, komen we naast de camping langs een enorm parkeerterrein. Idyllisch gelegen tussen de palmbomen en vlak bij het centrum van Benidorm. Zeg maar 20 minuten lopen en je staat op de boulevard. Natuurlijk een uitgelezen plek om je camper neer te zetten en nog eens gratis ook... denkt de camper goegemeente.....

Maar de gemeente Benidorm heeft daar een zeer solide en krachtige beperking opgelegd. Want tenzij je camper niet hoger is dan 2 of niet breder dan 2 meter, aangegeven middels deze bordjes, mag je daar niet parkeren. Zelfs op deze foto zie je al dat dat generlei uitwerking heeft op de echte "vrijbuiters" die camperaars heten.

Maar vanmorgen, bij de vol bezette koffietafel, weet iemand te vertellen dat alle foutparkeerders een bekeuring hebben gehad. Met als gevolg dat het nu leeg is, wat campers betreft. Nu heb ik een opdracht voor U allen. Meet voor de grap eens de breedte van Uw auto. Ik durf er iets om te verwedden dat de auto met gemak de breedte van 2 meter passeert. Ergo, de meeste personenauto's mogen hier ook niet staan.

Ali heeft deze weken donderse pech, want het zwembad is afgesloten in verband met werkzaamheden en die onverlaat die toch nog een duik van de "hoge" wenst te maken: hier een waarschuwing, ER ZIT GEEN WATER IN HET BAD!!!!

Maar goed, na de koffie heeft Ali zin om even, bij de Belg,  "een pannenkoekje te vatten" want zo noemen ze dat in Brabant. Tja...

Voor mij een pannenkoek met Gran Marnier, die ze dan daarna in de fik steken. Duurder genoemd, flamberen. Zonde natuurlijk. Maar als ik iets te vroeg begin met eten, brand ik mijn handen, want je ziet de vlam niet, als je alcohol in de brand steekt.


Iedereen in het Formule 1 circus doet zijn best in de eerste kwalificatie van 2024, maar Max Verstappen sleept, tegen zijn eigen verwachting in, de Pole positie binnen. Morgen, ja op zaterdag, wordt de race verreden en start om 16.00 uur.