woensdag 6 maart 2024

Benidorm 14

Kennen jullie dat fenomeen, als je een nieuwe fiets hebt, je ineens allemaal van dat merk fietsen ziet. Of je bent op zoek naar een nieuwe auto en je hebt eentje op het oog, juist dat merk heel vaak je pad kruist. Het is kennelijk zo dat, onder normale omstandigheden, je eigenlijk een beperkt waarnemend vermogen hebt. 

Achter ons staat een zendamateur, die zijn roepletters op de auto heeft geplakt. EA5GXQ. Er zijn amateurs die een pet hebben met hun roepletters, maar ook T-shirts of bodywarmers. EA5 komt hier uit de buurt, want Spanje is opgedeeld in districten. Zo heb je in Zuid Spanje EA7HEJ  een Nederlandse zendamateur Wil uit Hueva. Ik spreek hem bijna dagelijks.

Als ik een paar dagen terug op het terras van restaurant De Paris zit koffie te drinken, komt een zendamateur langslopen. Tenminste, ik zie duidelijk EA7 op zijn bodywarmer staan. Zijn suffix zie ik niet zo snel. Maar nu komt de clou van deze uitgebreide inleiding.

Gisteren wandelen we door (oud) Benidorm en wat zie ik in een vol afgeladen etalage...


De "Nueva Coleccion" (nieuwe collectie) van de EA7 lijn. Het is gewoon een merk en niet zo'n kleintje ook. Het merk EA7 staat voor Emporio Armani, gevolgd door de zeven sporten en -gebieden waar de ontwerpers hun inspiratie vandaan halen: golf, fitness, basketbal, wintersport, watersport, indoor- en outdoor sporten.

Ha, ha, ha, niks zendamateur....

Oke, terug naar vandaag. Ali gaat de markt over. Ik blijf bij de camper en probeer de leerstof binnen te krijgen en aan de Nederlandse ronde mee te doen. 

Ze maakt deze prachtige plaat, waarbij de toppen van de bergen in een stevige mist schijnen te verdwijnen. Haar bezoek aan de markt is vruchtbaar, een nieuwe jurk en ze ziet kans om een riem te kopen, zonder ruzie te maken met de marktkoopman, dit is bedoeld als grapje. Op haar gemak wandelt zo ook maar even door naar Veracruz om daar diverse toiletartikelen te scoren.

Dat het leven op de camping gewoon doorgaat, bewijst wel dit plaatje. Alles kost genoeg op zo'n reis, dus spaar je op deze manier toch weer mooi €15.- uit. Eigenlijk heb ik wel zin om te vragen of meneer hierna mevrouw gaat knippen. Dit zijn overigens vrienden van mensen waar wij 's morgens koffie mee drinken in Gemelos. Daar kwamen we bij toeval achter.