zaterdag 30 maart 2024

Rio-Mar 10

 

Wat zegt het als je levenspartner een dergelijke foto maakt van een, voor mij, lullige houding en gelaatsuitdrukking. Is dit, "kijk hem eens druk aan de studie zitten" of is het meer "er is toch ergens wel een betere zoutzak te vinden dan deze?" Je weet het niet!

Maar als het puur om de foto gaat, ze kan ook mooie plaatjes produceren. Deze panorama foto is van gisteravond na een winderige dag. De onstuimigheid spat er vanaf. 

Ik denk, dat Jacob van Ruisdael dit 350 jaar geleden als een enorme inspiratiebron zou hebben ervaren.

Inmiddels is de camping overlopen door de Spanjaarden, die allemaal hun kinderen mee hebben gebracht. Het enige probleem is nu het "oversteken" ja, u leest het goed! Sommige kids rijden rond op hun "normale" fietsjes en dat gaat hard, maar anderen maken gebruik van een stepje, maar dan zo'n elektriek ding. Die hoor je niet aankomen, maar stuiven met een bloedgang hier over de smalle paden tussen de campers door.

Nee, deze afbeelding brengt mij niet op gruwelijke ideeën, maar is een illustratie die we voorbij komen als we, na de boodschappen, weer richting Devesses fietsen. Ik vind hem werkelijk, in al zijn simpelheid, beeldschoon.

Dat brengt mij bij het heugelijke nieuws dat de nestkast, in Groningen, weer bezet is door een fris nestje.

In de nacht verblijft er ook een koolmeesje in de nestkast, maar ik weet eigenlijk niet of deze ook het nestje aan het bouwen is. Het nest wordt door het vrouwtje gemaakt en bestaat uit plantaardige materialen, grassen, mos, dierenhaar, wol en veertjes. Nu is het opletten wanneer er eitjes komen.

Ik houd U op de hoogte.