woensdag 13 maart 2024

Benidorm 21

 

Oh, ik ontdek vanmorgen iets grappigs. Ik krijg regelmatig een soort samenvatting van de stations waar ik contact mee heb gehad. Ik besteed daar nooit zoveel aandacht aan, omdat ik ze al in het logbook heb staan. Vanmorgen kijk ik eens even verder en ontdek, achter in het bericht, dit soort kaartjes van deze contacten, maar dan op de landkaart. Dit maakt het toch wel heel inzichtelijk. Dit is 11 maart jongsleden. Australiƫ, China, Sudan en Mexico, toch wel een leuke wereldreis.

Vandaag gaan we koffiedrinken op de boulevard, maar omdat La Bahia dicht is, wandelen we door naar Los Gemelos. Het wordt een gezellige tafel met 12 Nederlanders. Achter ons en verderop zitten allemaal Engelsen en we zijn heel verbaasd. Zo druk is het nooit. Later ontdekken we dat het Noord Ieren zijn, die vast zijn gekomen voor Sint Patricks day. Zondag 17 maart wordt het gevierd en dan ziet Benidorm groen en oranje van de verklede Ieren.

Kennelijk ziet de stand uitbater ook geld aankomen, want die heeft alvast de strandstoelen paraat gezet. Het is dan ook mooi helder en zonnig weer.

Vanmiddag besluit Ali dat we een bezoek aan de Chinees gaan brengen en dat doen we lekker op tijd. Ik word, als ze in de gaten krijgt dat we Nederlands zijn, weer begroet met de woorden "Wilt U menu." Dat ik eerst een hapje wil eten accepteert ze met grandeur.


De vertalingen in het Nederlands zijn hier en daar mis gegaan en de gangen zijn vertaald met "koers." Al met al is het lekker.