donderdag 29 februari 2024

Benidorm 8

 Op deze schrikkeldag, eens in de 4 jaar, gebeuren er uiteenlopende zaken.

Dit is het beeld van vanmorgen, als ik de verticale antenne omhoog heb geschoven. De draad boven langs de camper is ook een antenne. Let ook even op de camper linksachter ons. De tekst "Adventure before dementia" die achterop hun camper staat, geeft mij altijd te denken. Want hoe kom je erachter dat je "Adventure" is afgelopen?


Ik krijg vanmorgen een leuk bericht van mijn Logboek administrateur. Met mijn nieuwe antenne werk ik vanmorgen 2 nieuwe landen Australiƫ en Chili. Op de eerste ben ik heel trots, vanwege de grote afstand. Jawel, 17.260 km


 Als ik even later een verbinding met Andorra kan maken, doe ik dat, ondanks dat dit heel dichtbij is, maar Andorra komt normaal niet zo vaak in de lucht. Even later ontvang ik het bovenstaande mailtje, met de mededeling dat ik 100 landen heb "gewerkt."

Voor Ali verloopt de dag iets minder florissant, zou ik zeggen. Ze heeft een afspraak met "haar" tandarts. Ze werd gister gebeld dat er een plek vrij kwam.

In overleg met haar eigen tandarts in Groningen, is het volgende plan gemaakt. Links het implantaat, rechts een kies (verlijmd) waartussen een brug komt, omdat daar niet een implantaat kon komen in verband met te weinig bot en een onderliggende zenuw. (Danger zone.) Ze loopt nu met een zeurende pijn rond, want de verdoving raakt uitgewerkt. Ik moet er expliciet naar vragen, want piepen doet deze vrouw niet.

Achter de balie zit haar tandarts. Overigens is dit de schoonzoon van onze tandarts in Groningen. Deze foto maakt ze vanmorgen zelf en ik denk dat hij hier alvast de rekening aan het schrijven is.