donderdag 7 maart 2024

Benidorm 15

Tjonge, we zitten alweer op de helft van ons verblijf in Benidorm, realiseer ik mij als ik het nummer invul. 

Goed eerst  maar even de blog, want zo dadelijk moeten we naar Albir. Ali gaat eerst naar de tandarts om de hechtingen te laten verwijderen om daarna boodschappen te gaan doen. Maar daarvoor de 1e FP voor de Formule 1 bolides. 

Wij stappen om kwart over tien op de fiets om naar de boulevard te fietsen. Normaal wandelen we daar naartoe, maar Ali vindt dat mijn knie ontzien moet worden. We zetten de fiets weer driedubbel vast bij Veracruz. Het plan is om eerst bij La Bahia een kopje te drinken om vervolgens naar Gemelos te gaan en ons aan te sluiten bij de Nederlandse enclave. Maar de koffie smaakt bij La Bahia zo lekker en de zon doet ook nog eens haar best, dus blijven we plakken. 

Is daarmee de wandeling achter de rug? Bij lange na niet.

Het is op de boulevard, zo langs het strand, een hele bedrijvigheid. De "balletje, balletje" mannen zoeken een goed heenkomen, als hun uitkijk onraad bespeurt, in de vorm van politie.

Zo maakt de een een dansje op het strand, onder begeleiding van het schone lied "Engelbewaarder" van het jonkje uit Peize, terwijl de ander zich verdiept in een boek of een spelletje schaak.

Natuurlijk kan het individueel, maar ook een activiteit in groepsverband is natuurlijk ook heel gezellig. Je traint dan wel niet de geest, maar zeker het lichaam.

Nu kan ik rustig door de stad lopen met mijn toestel in de aanslag, want de diverse uitdossingen verrassen toch ieder keer weer. Neem nu de linkse, zeg maar, moderne uitdossing, die duidelijk verwijst naar het Androgyne, terwijl anderen weer terug grijpen naar het verleden en zich plezierig voelen in deze kledij.

"Kom pap, hier heb ik heel veel zin in, in" "Papa vindt het een beetje spannend" "Maar ik ben er toch bij?" Daar heb je een punt!" Ali gruwelt van deze reclame, dus daarom alleen al kon ik het niet laten.

In de "oude" stad wandelen we wat rond om halverwege een heerlijk broodje tonijn te scoren. Hoeveel kilometer hebben we mijn knie ontzien. Ik denk dat er een 5 kilometer met deze wandeling gepaard is gegaan... dus ontzien? Nou, nee. Maar ik sla mij er heldhaftig doorheen, vindt Ali.