woensdag 29 juni 2022

Holzminden 38



Gisteravond kleurt de lucht weer pimpelpaars, wat Hoofd-fotografie tot de volgende creatieve plaat brengt. Ze fotografeert het water in plaats van de lucht.

Vanmorgen klinken In de verte moderne geluiden, die op muziek moeten lijken. Stroomopwaarts komen 3 jonge knapen, in een kano, de Weser afzakken. Het is onduidelijk wat de voor- of achterkant van de kano is, want ze dobberen dwars met de stroom mee. Als ze ons voorbij komen ontstaat er toch enige actie, want ze ontdekken het zwembad. Ze slaan het steigertje van de camping over en sturen op het terrein van het zwembad af. Ze ontdoen zich snel van hun reddingsvesten en sprinten het zwembad in. Ondertussen naderen nog eens 6 kano's met ieder 3 personen aan boord. De eerste knapen schreeuwen van de kant: "Hier gibt es einem Freibad, ohne Eintritt" (hier is een zwembad zonder entree). Ze weten dondersgoed, dat dat laatste natuurlijk illegaal is, want nadat ze een duik nemen, rennen ze weer terug naar hun kano. Vermakelijk dat nog 3 kano's hun voorbeeld volgen. De kano's met jonge meiden varen netjes door! 

Gisteren maakte ik een opmerking over het plan, dat we aanstaande donderdag, morgen dus, zullen vertrekken naar elders. Temeer omdat op de eerste plek een echtpaar uit Goslar komt te staan. Gisteravond laat komt Hoofd-planning met het "voorstel" om tot zondagochtend te blijven. Dus, U raadt het al, vervoeg ik mij vanmorgen bij Wilfried met de vraag, of we nog een paar dagen "An der Weser" kunnen staan. "Die plek achter jullie, is die nog steeds vrij?" vraagt hij. "Jazeker", antwoord ik, "daar jaag ik iedereen weg" veronderstellend dat hij het verhaal, van gisteren, mee heeft gekregen. Hij vertrekt geen spier.

"Stell dich dort hin, dann klapt das" (ga daar maar staan, dan komt het goed.) Dus verkassen we wederom en staan we nu op plekje 2 en kunnen we de "Goslar" familie morgen verwelkomen, die ieder weekend op het eerste plekje staan.

 

Terwijl wij onze "Sunblocker" aan de luifel bevestigen, omdat het de komende dagen bloedje heet wordt, halen de buren hun luifel juist naar binnen. Dat blijkt een niet onverstandige keuze. Want als Hoofd-inkopen even naar de winkel is, noopt een sterke windvlaag mij om aan de luifel te gaan hangen, voordat ik met camper en al een rondvlucht over de camping maak. Als het weer even rustig is, haal ook ik het spul maar naar binnen.

Ach, het houdt je van de straat, zullen we maar zeggen......