vrijdag 17 juni 2022

Holzminden 26

 Oei, het dreigt warm te worden, drukkend warm. Dus gaat het vandaag "Immer mit der Ruhe" (rustig aan). Bijna heb ik het zover dat we vandaag helemaal niks doen, maar dat gaat Hoofd-beweging toch te ver. "Morgen is het nog warmer, blijven we dan thuis!"

Allereerst moet alle nieuwe aankopen in de was, want anders verkleurt het teveel in de zon. Dus hangt de droogmolen even later compleet vol, alleen maar met nieuwe aankopen.

Vanmorgen zijn we nog getuige van een prachtig territorium gevecht tussen twee sperwers. We hadden wel wat langer willen genieten, maar eentje geeft het al snel op.

Zodra de bewolking wat dichter wordt en het van de zon wint, pak ik maar gedwee de fietsspullen. Ik moet eerlijk toegeven als je eenmaal op de fiets zit, is het rijwindje heerlijk en valt het fietsen alle sinds mee.

Het wordt een heerlijke tocht en voor we het weten zijn we al in Heinsen, waar we met het pontje oversteken. Heel modern, kun je hier met PayPal betalen. Maar dat raadt de pontschipper ons toch af. Van de € 1,50 blijft er € 1,01 over, zegt hij, de rest pikt PayPal in. Ik betaal al 10 jaar met PayPal, maar dit is misdadig, bedenk ik mij.

Ik heb nog een Drone filmpje gemaakt, maar die komt binnenkort wel op de blog.


Je merkt dat het weer tegen het weekeinde aanloopt, want de kano's zijn niet meer te tellen. Ook de kraai op de hooibaal ziet het allemaal aan zich voorbij trekken.


Oh, ik moet binnenkort proberen een foto te maken van onze buurtjes, maar dan in de avond. Het is werkelijk een uitstalling van allerlei tierlantijnen, die maar te koop zijn. Chinese poppetjes, je weet wel, die heen en weer gaan als ze zijn opgeladen door de zon. Diverse bloemetjes op de tafel, maar de kroon spant wel de verlichting. Ik ga mijn best doen, maar gisteren zaten ze tot laat in de nacht buiten, dus was het lastig. Oh, ja, ze hebben ook een voer- en waterbakje voor de vogels neergezet (zie foto). Dat water is natuurlijk van levensbelang, voor de vogels, zo pal tegen de Weser aan, die vol zit met zoet water.