donderdag 16 juni 2022

Holzminden 25

 

Gisteren worden we opgeschrikt door een enorme zwerm merels/lijsters, die landen op het veld van het zwembad. Direct komen bij mij beelden naar boven van de film "Birds" van Alfred Hitchcock. Trouwens niet een erg favoriete film van mij.

Vandaag dus Sacrementsdag, daarom zijn alle winkels dicht, toch..... Waarom wil Hoofd-winkelen dan toch "even" het stadje in? "Want we moeten wel even bewegen" is de reden, die ze opgeeft. Weet zij iets wat ik niet weet? Eenmaal in het stadje, zijn alle winkels gewoon open en schieten we het ene kledingwinkeltje na het andere kledingwinkeltje binnen. Het lijkt alsof ze op zoek is, maar vrouwen zijn daar goed in. Eén blik op een barstensvol kledingrek en klaar is Jetje. Hoogstens wordt er nog even gecheckt of het wel "Baumwolle" is, want anders hoeft ze niet. Viscose mag ook nog, maar dan moet het wel 80% zijn. Een pastel groene broek krijgt de voorkeur, maar daar moet natuurlijk ook nog een blouse bij. Later bij een winkel met 2 voor 3, is 2 betalen 3 ophalen, worden nog eens 3 shirts gescoord voor de helft van het eerste gekochte bloesje.

Maar, zo ziet ze er wel weer uit als de mooiste bloeiende roos van de regio. Dit exemplaar komen we overigens onderweg tegen, hangend over een groezelige schutting.

Op dit stel hebben we al eens staan wachten totdat de foto klaar was, want ja je wil niet hun opname verpesten, nietwaar. Totdat we erachter kwamen dat het beelden zijn. Toch leuk gedaan en wat ons opvalt is dat er hier geen baldadige jeugd is die de beelden verpest met graffiti of iets dergelijks.

Aha, we zijn erachter waarom dat hele gedoe, dat we hier weg moesten, is ontstaan. Op de foto een Adria Twin, die ieder weekeinde op de voorste plaats van het rijtje aan de Weser staat. Ik weet dit en heb dit onthouden omdat ieder weekeinde, op de WiFi, de "Twinny Router" in de lucht komt. Dit weet ik weer omdat deze het signaal van de camping, voor mij, blokkeert. Nu staan ze pal voor ons, op het stuk privé grond, omdat ze te laat waren met het bespreken van hun vaste plek, zo vertelden ze mij zojuist.