zaterdag 11 juni 2022

Holzminden 20

 Gisteravond, als we terugkomen van de Pizzeria, krijg ik enorm veel spijt dat we niet op de camping zijn gebleven. Want daar was een 5 gangen menu in de aanbieding, tijdens het wekelijkse "Grillen". 


"Alle Spass zum Seite", natuurlijk hoef ik de worst niet, vandaar dat ik het een 5 gangen menu noem.


Bij terugkomst zijn er weer een aantal tenten bijgekomen. Die tentjes worden steeds moderner, maar ook het zitcomfort verandert. Deze jongeman heeft zelfs een tafeltje erbij, "Nur um das Bier absetzen zu konnen". (Alleen om het bier erop te zetten, vertelt hij.)

Als we vanmorgen naar de winkel lopen, slaat mij de schrik om het hart. Zou dan zelfs tot hier het boerenprotest reiken.


 Gelukkig blijft het maar tot 1 beperkt, want je moet er toch niet aan denken.


Ik heb een paar dagen geleden al bericht over de "Fahre" in Heinsen, die op dat moment niet in dienst was. Vandaag doen we nog een poging, want Hoofd-veerdienst laat zich dit niet door de spreekwoordelijke neus boren. We moeten, ja ook ik, er 20 kilometer voor omfietsen, maar dan heb je ook wat.


Vaak is het zo dat de weg ernaar toe mooier is dan het doel en deze keer is dat geen uitzondering.


Oke, het is een klein klotebootje, maar veel makke schapen kunnen in een hok. Daar komt bij, dat wij de enige klanten zijn, die naar de overkant willen. Weten de anderen soms iets wat wij niet weten?


Het stel rechts blijft van hun biertje genieten terwijl wij het ruime sop kiezen. Ach, eerlijk, het is een overgangetje van niks, maar toch leuk om mee te maken.



Als rechtgeaarde vegetariƫr mis je toch wel heel veel in het leven. Want vandaag is het "Spanferkel" dag. Een gillend speenvarken gaat aan het spit en er is een grote toeloop. Zelfs meer dan tijdens het grillen. Hoofd-fotografie wil de privacy van de varkenseters niet schenden, dus legt ze die niet vast op de gevoelige plaat.