maandag 27 juni 2022

Holzminden 36

Het is met diverse alarmen hetzelfde. Als ze heel vaak een melding geven je, als gebruiker, de neiging hebt dat alarm te negeren. Ik weet niet hoe vaak het vandaag al niet, volgens de diverse weeralarmen, zou gaan regenen. Het is nu bijna 4 uur en het is nog steeds droog.

Zo zal het deze camperaar ook wel vergaan zijn. Zo van, oké, ik krijg natte voeten, maar of dat nu alarmerend is.... nnnahh.. Een camperaar gaat soms ver om een goed satelliet signaal te krijgen.

Oh, ja... Hoofd-redactie roept van buiten dat ik het vuurwerk nog moet doen, want dat was ik gisteren vergeten.

Eergisternacht, worden we ineens opgeschrikt door luide knallen. Als ik buiten ga kijken blijkt dat van een prachtig vuurwerk te zijn. Bij deze.

We zitten in een rijtje van visser mannen, want iedere dag liggen er een aantal hengels in de rivier.


Hier staan de mannen te overleggen, want het schijnt een serieuze aangelegenheid te zijn. Zeker gezien de alarmen, ja daar zijn ze weer, die ook in de nacht hun werk doen. Regelmatig hoor ik een vreemd gepingel en dat blijkt dan te komen van één van de hengels als er beet is. Gek genoeg stuiven niet alle mannen dan hun camper uit, dus daar zal wel onderscheid in de geluiden zijn.


Vanmiddag wordt de lucht wel heel erg donker, waarbij de wind ook nog eens fors aanhaalt. Nu gaat het gebeuren, denk je dan... nou nee, vals alarm. Hoewel, voor de zekerheid halen we wel even de luifel naar binnen.


Dit zijn de gegevens van de Weser, hoewel ik bij de lengte mijn vraagtekens zet, of het moet zo zijn dat ze de lengte van de Werra erbij hebben opgeteld. De Weser, als Weser, is 452 km, voor zover ik weet. Er is een heel mooi verhaal over de nachtelijke escapades, in Han-Munden, van de Werra en de Fulda, waardoor de Weser is ontstaan. Trouwens "Debiet" schijnt voor de doorstroom snelheid van de Weser te staan. Ik kende dat niet.


Als ik alle foto's plaats, die Hoofd-fotografie maakt van dit stel Nijlganzen, zou het een volle Blog worden. Ik snap het wel, want het is een lieflijk en ontwapenend gezicht van al die kleintjes die achter hun ouders aanhuppelen. Links is het mannetje, die constant op de uitkijk staat, om onmiddellijk alarm te slaan, mocht er onraad zijn, zodat vrouwlief ontspannen kan blijven eten.

Zo zijn wij.