donderdag 3 maart 2022

Rio Mar 8

Even een zogenaamde "screenshot" van de verwachtingen voor morgen. Regen, regen en nog eens regen, staat ons te wachten. Ook de temperatuur gaat met 10 graden naar beneden.

Vandaar dat we vandaag alvast de inkopen in El Verger gaan doen. Voor de rest van de middag kunnen we heerlijk in de zon zitten, totdat de zon zich op mijn knieƫn en buik manifesteert.

Ook het toilet in de camper wordt, uit voorzorg, alvast maar geleegd, want wie wil er nu in de stromende regen met zijn of haar poepdoos aan de wandel? Even raak ik een beetje in de war, is het nu echt de bedoeling dat ik het kinderbadje er mee vul? Of zijn ze bang dat ik mijn "baby's" met het spreekwoordelijke "badwater" weggooi? Spaanse humor is soms ondoorgrondelijk.


Weggooien is sowieso niet de sterkste eigenschap op deze camping. Natuurlijk, je kunt nooit weten wanneer je het nog eens nodig hebt, hoewel deze boiler is nog geen dag geleden vervangen door een nieuw exemplaar.


Ook in de andere hoek staan spullen die hun beste tijd hebben gehad, tenzij Louis, de klusjesman, zijn biertje nog koel weet te houden in de koelkast rechts op de foto, maar ik betwijfel dat ten zeerste.

Het is een beetje onrustig op de camping want een aantal Duitsers is bezig te vertrekken. Ik weet het, je vertrekt of je vertrekt niet. Duitser doen daar een tijdje over. 



De buurman naast ons is al een week aan het "opruimen" en maakt voor de terugreis de camper nog even "sauber".  Zijn vrouw ligt de hele dag in de zon en probeert contact te zoeken met iedere voorbijganger, die haar richting uit lijkt te kijken. Het is zelfs zo erg dat de kruip-, sluip-door mensen, die via de lege plek, waar ik het gister over heb gehad, deze nu mijden en liever omlopen.