zondag 20 maart 2022

Noorbeek 5

 Oke, dit is dus hoe een koude kermis aanvoelde! 2x DNF (Red Bull Racing) .

Het is frisjes vandaag en ook de zon laat zich amper zien, maar dat neemt niet weg dat we het ernstig naar onze zin hebben. Eigenlijk zit ik de hele dag naar de televisie te kijken, eerst 2 voetbal wedstrijden en later naar de Formule 1 race. 

De afgelopen dagen observeer ik het camping gedrag van de diverse camping bewoners. Je heb mensen met tenten, met caravans en diverse formaten kampeerauto's. Gisteren had ik het al over de "Ventjes".

Wat me opvalt is de manier waarom de diverse mensen hun "plekje" uitzoeken. 


Zo komt er gisteren een stel met, achter hun auto, dit kleine caravannetje. Mevrouw is het typische alto type met grote kleurrijke lange jurken aan. Ja, meerdere over elkaar. Ze zoeken een plekje. Ik zie ze drie keer voorbij komen om de hele camping te onderzoeken. Kennelijk is het voor langere tijd en dan wil je wel leuk staan, nietwaar? Ze frommelen zichzelf in het meest krappe hoekje, pal tegenover ons en een niveau lager. Dit is namelijk een zogenaamde terrassen camping. Met een hoop moeite wordt het minuscule doosje gedraaid, met behulp van 2 mannen die ook bezig zijn hun nieuwe vouwwagen op te zetten. Opeens hoor ik één van de mannen roepen: "Oh, U wil hier helemaal niet staan?" Het stel vertrekt weer naar een andere plek, met de caravan achter de auto, de twee mannen in verbijstering achterlatend.  Vanmorgen zie ik het stel de camping verlaten!?

We zien het gisteren veel vaker, druk delibererende echtparen, die elk zo hun favoriete plek ontdekken. Tijden zijn ze bezig hun meest prachtige plek in te nemen, voor de komende maand. Vanmorgen zien we ze in alle vroegte weer vertrekken.

Ook kom je kampeerders tegen die het aan het uitproberen zijn. Meneer weet allemaal, hoe het moet, mevrouw voert het allemaal uit. De scheldkanonnades zijn hier duidelijk hoorbaar. Vanmorgen ligt er voor de caravan een uitstalling van tentstokken en tentwanden. De voortent heeft nooit zijn uiteindelijke vorm gekregen.


De moed zakt hun in de Crocs en ze geven het op! Met chagrijn wordt de caravan achter de auto aangehaakt en ik weet dat je nooit iets met chagrijn moet doen. Ze rijden weg, maar onder de slagboom klinkt een luide knal. Hoofd-journalistiek is er als de kippen bij om een foto te maken. Ze hoort mevrouw nog zeggen: "Ik zei toch dat ie niet goed vast zat!" Ik denk dat mevrouw vanavond zonder sokken aan naar bed moet.