zaterdag 19 maart 2022

Noorbeek 4

 De nieuwste plaag op de camper plaatsen zijn de "Ventjes". Midden in de nacht, nou laat ik iets genuanceerder zijn, als het al donker is, komt er ééntje pal achter ons staan. Maar laat ik eerst maar even laten zien, wat voor ventje ik bedoel.


 Jawel, dit is een "Ventje". Ik ben een tijdje bezig wat de betekenis van deze naam is, maar onder het wandelen bedenk ik de achtergrond. Een bus is in het Engels een "Van", als je dan een Nederlands product produceert en die is ietsje kleiner dan een "Grote Van" dan wordt dit een Ventje, leuk hé.

Maar om zo'n apparaat naast je te hebben, of liever gezegd, pal achter je, maak dan je borst maar nat. Ten eerste de schuifdeur, die constant open en dicht gaat met een hoop kabaal. Maar dan kun je nog niet overal bij, dus de achterklep gaat ook vaak open en dicht en hetzelfde geldt voor de deuren. Oordopjes in, zeker ´s morgens vroeg!! Er zijn nog meer van deze autootjes op de camping gesignaleerd.

Vanmiddag wandelen we even rond de camping. Nou, wandelen is een understatement. "We gaan niet teveel klimmen hoor! merkt Hoofd-beweging aan het begin al op. De camping heet Grensheuvel en daaruit kun je wel distilleren dat "om de camping lopen" inhoudt dat je echt op en neer moet.



Aan het eind van dit sterk afdalend paadje, komen we aan de onderkant van de camping terecht en proberen we er omheen te lopen.


 Officiële wandelpaden zijn hier ruim aanwezig, alleen moet je je conditie eerst even opkrikken.

Morgen Max op de eerste rij in Bahrein, naast Leclerc. Spannend!