zaterdag 27 juni 2015

Jevenstedt 4 NOK

De laatste dag op deze mooie camperplek manifesteert zich in zeer wisselende weersomstandigheden. De zon doet ernstig haar best door het wolkendek te prikken, terwijl diezelfde wolken regelmatig hun last in de vorm van regen laten vallen. Het is weliswaar warme regen want de temperatuur ligt rond de 19 graden.

Gisteren werd de camperplek een soort van ‘show case’ van campers, maar dan in de vorm van “wie heeft de grootste”.

SAM_9062 (800x600)

Hier een voorbeeld van zo’n ‘campertje’:  een 9 meter Phoenix op Iveco basis met 250 PK en 4x4 aangedreven. Het verbruik moet ik inschatten op een kleine 20 liter op 100 km ( 1 op 5). Even verderop staan een Concorde Charisma.

077_ConcordeCharisma890M

Ook een leuk campertje van ruim 9 meter en een idem prijskaartje. Dat het niet altijd handig is een camper van dit formaat te besturen demonstreert een Phoenix chauffeur, die de mooie bloempotten, ter afscheiding van de plekken, maar lastige obstakels vindt en die daarom maar omver rijdt. Er staan nogal wat stuurlui op de wal en het geschreeuw is dan ook niet van de lucht. Mijn grappig bedoelde opmerking, “dat Phoenix rijders niet kunnen sturen” wordt door mijn buurman, van de Phoenix op de foto, maar matig op prijs gesteld.

SAM_9043 (800x600)

Dat er ook grappig (bedoelde) campers rondrijden, getuigt dit exemplaar. Het type “Casa Nova” heeft voor mij toch wel erg veel vrouwelijke trekjes. Je moet het maar durven om in zo’n ding rond te gaan rijden.

SAM_9045 (800x600)

Je kunt het ook handig, goedkoop en grappig oplossen. Je koopt een 2e hands Mercedes bus en een dito caravan. Je plakt de caravan op het chassis van de Mercedes, plakt er vervolgens een plaatje met de tekst “Hymer Reisemobil” op en klaar is Heinz.

SAM_9044 (800x600)

En dan zijn er mensen die zichzelf wel heel erg serieus nemen, of laat ik liever zeggen dat ze willen dat anderen hen serieus nemen. Dan is het niet voldoende om de ‘Land aanduidende’ dieren op hun camper te plakken, een stier voor Spanje, een kameel voor Marokko, etc. Ook de ‘Landsvlaggen’  moeten nog eens hun reislust onderstrepen. Mocht je nu nog niet begrijpen hoe bereisd ze wel niet zijn, hebben ze een kaart waar de door hun bezochte landen ‘ingeplakt’ zijn. Bovendien onderstrepen ze het geheel met de tekst die we per jaar een keer of 6 tegenkomen.

Ik hoop niet dat de frustratie, dat ik geen plakkertje op mijn camper mag plakken, al teveel doorsijpelt.