donderdag 30 mei 2024

Tournus 3

Tjonge, wat is het toch vreemd weer. Het is bewolkt, wat inhoudt dat het het ene moment frisjes is en er regen dreigt, het andere moment breekt de zon door en is het warm. Het is dan ook niet gek dat we allebeide verkouden zijn, want hier kun je je bijna niet op kleden.

Het was vanmorgen weer een ware uittocht en staan we gedurende de dag met niet meer dan 6 kampeerders. Op het moment van dit schrijven, de receptie was tot 14.00 uur dicht, had zich alweer een bonte stoet aan overnachters voor de slagboom gevormd. Nu druppelen ze één voor één binnen, met alle capriolen van dien.

Op het terrein, wat overigens te koop staat, zijn ook deze wijntonnen te huur voor een overnachting. Ik zeg expliciet, voor een nacht, want je kunt je kont er niet in keren.

Een wat ouder stel, die met een motor zijn, gaan even een ritje maken en laten een deel van hun bagage buiten staan. Kennelijk is het binnen nog krapper dan ik al dacht. Gelukkig laten ze het gordijntje een stukje open en kan ik deze foto's maken. Inderdaad, alleen met een hele dunne kont, lukt het.


Hier het bewijs(je) van het wisselende weer. Deze dame heeft zich, in bikini, op een ligbed gewaagd en leeft met de gedachte: "ik ben hier in Frankrijk, dus is het warm." (btw Ali haar foto.) 


Ik had nog geen verslag van het sanitair alhier gemaakt. Nou, dat is van alle gemakken voorzien, zo je dat in Frankrijk normaal tegen komt. Kijk, je kunt natuurlijk overal zogenaamde "zit wc's" plaatsen, maar wat blijft er dan nog over van de "eigen keuze" van de bezoeker? Precies, helemaal niets. Ikzelf heb altijd moeite met het zuiver mikken, omdat mijn ene knie, na de operatie, niet zo goed (lees ver) kan buigen, dus zit ik altijd een beetje scheef gehurkt ... met alle gevolgen van dien.


Ali komt met heel verdrietig nieuws terug van haar dagelijkse ronde over de camping. Het vogeltje heeft het niet overleeft. Dat is jammer, want de Gekraagde Roodstaart, wat dit is, komt niet zoveel meer voor.