woensdag 22 mei 2024

Porqueres 1


Zo, dit is me het dagje wel. Vanmorgen word ik wakker met lichte koorts en het gevoel van een "schutteldouk." Voor vandaag liggen er 275 kilometers voor de wielen en ik kies ervoor om die toch maar aan te vallen. Barcelona is altijd wel een dingetje, maar als het goed is gaan we daar met een boog omheen, als de navigatie zijn werk goed doet. Daar kom ik later nog op terug.


Even voor negenen draaien we de rotonde voor de camping rond en vangen we de rit aan.

Maar alvorens we daar verslag van doen, wil Ali deze foto nog op de blog. Dit rijstveld ligt pal achter de camping en we zou daar de afgelopen 2 dagen uitzicht op kunnen hebben, maar dan hadden we de camper een stukje moeten verplaatsen. We doen het met de foto, ook mooi.

De zon neemt uitgebreid en zeer uitbundig afscheid van ons en wij beloven plechtig dat we hier nog eens terug komen.

Ali kan onderweg nog net op tijd deze VW Kever vastleggen. Je ziet ze nog maar heel weinig.

Ik heb kennelijk laten vallen dat ik wel eens iets meer de binnenlanden in zou willen. Daar heeft Ali deze camping op uitgezocht. Dat blijkt ook een teken voor de TomTom te zijn om ons een compleet andere weg te laten kiezen, waardoor we pardoes op een doodlopende weg belanden.

De camping heet Le Llac, het is dan ook niet verwonderlijk dat het ook daadwerkelijk aan het meer ligt. 

Oh, ja, ik heb nog een filmpje waarin een vrachtwagen, pal voor onze neus, op een auto van wegwerkers knalt, terwijl er een immens grote pijl staat te knipperen. Ik kan de brokstukken nog maar juist ontwijken. De reden waarom deze niet op de blog staat is het volgende; 

Overal staan bomen, dus de satelliet is hier niet bruikbaar. Maar gelukkig hebben wij onze Spaanse 5G nog, waar nog 110 GB op staat, dus die gaan we mooi de komende dagen opgebruiken.
Maar een verbinding maken, Ho maar, we kunnen het vergeten. Dus wandel ik naar de receptie met de vraag of ze weet waar een zendmast voor de 5, 4 en 3G staat. Nee, dat hebben we hier niet, is het droge antwoord. Maar ik kan U voor een uurtje Wlan geven, kunt U kijken of dat werkt. Ik moet mij verbijten, om niet iets heel lulligs te zeggen. Dus, een fotootje naar de blog uploaden duurt een paar minuten, laat staan dat ik een filmpje upload. Vandaar...... O ja, ik voel mij nog steeds SHIT.