zaterdag 18 mei 2024

Rio-Mar 59

Mensen wat is het hier prachtig weer. Je zou bijna verlangen naar een regenbuitje. Vanmorgen was het om 8 uur al weer 19 graden en eten we, zowel in de ochtend als des avonds, lekker buiten.

Natuurlijk wordt de afwas ook buiten gedaan. 

Vandaag is het opruimen geblazen, want onze gebeden zijn verhoord en we krijgen morgen regen, tenminste dat voorspelt onze voortreffelijke weer-app. We hebben een nieuwe en die is akelig accuraat.

Op de markt, gisteren in Oliva, zagen we kersen liggen, maar het was er zo druk bij die kraam dat we er vanaf hebben gezien. Vanmorgen ontdekken we de prijs van een bakje kersen. Nou, dan "wordt het moeilijk kersen eten." Zo luidt het spreekwoord, zeker voor € 4.49 per 500 gram. We doen het wel met aardbeien voor € 1,49.

Ik ben laat met de Blog want we hoorden dat er in ons reisdoel, nog Pinksteren wordt gevierd en dat alle campings tjokvol zitten in de regio Tarragona-Barcelona. Dus bel ik "even" om te checken of er nog een plekje is.

Dat is er, maaarrr dan moeten we wel "even" reserveren. Gelukkig spreekt het meiske Stephanie Engels maar dan met zo'n heerlijk Spaans accent. Nou, nou, dat heeft wat voeten in de aarde al was het alleen al om een email adres over te seinen. Dat lukt niet, dus wil ik haar een Email zenden, maar die staat nergens op hun website. Daar gaan we weer met spellen. De a, i en e worden lekker door elkaar gemixt en de verzonden Email wordt dan ook geblokt. "Waarom is het toch zo moeilijk om een plek te reserveren" vraag ik aan Stephanie. "Omdat het leven soms erg moeilijk is, meneer" antwoordt het meiske lachend. Maar ook zij geeft het uiteindelijk op. Ik moet beloven dat we ECHT komen, dan mogen we bij aankomst betalen. Ze is er maandag tot 14.30 uur en ik heb beloofd heel hard Stephanie te roepen in de receptie, als we maandag aankomen.