woensdag 19 februari 2020

Benicassim 24

Eindelijk, het Formule 1 seizoen is weer begonnen. Dat wil zeggen, dat de eerste oefensessies zijn verreden op het Circuit de Catalunya in Barcelona. Vanmorgen maakte Max Verstappen de 91 rondjes, van elk 4,5 kilometer, perfect af. Het mooie is, dat ik alle oefensessies en wedstrijden live kan volgen via F1 TV Pro. Verder heb ik hiermee de mogelijkheid om beelden uit de cockpit en de radio communicatie te volgen. Ik ga het komende seizoen genieten. Oké, genoeg hierover.

De zon laat zich hier weer zien en dat heeft effect op alles en iedereen. Nog voor het zwemmen worden de kussenslopen verwijderd, handdoeken omgeruild en gebruikte onderbroeken moeten worden ingeleverd. Ik weet even niet waar ik het in de camper moet zoeken, want er gaat een was gedraaid worden. Ik word helemaal onrustig van zoveel activiteit. Helemaal opgetogen komt Hoofd-was weer terug. Er staat een rij van vrouwen, allemaal bevangen door de zon, te wachten tot één van de 7 machines vrij komt. Maar "haar" was draait.

Natuurlijk kan het altijd erger, getuige het lot dat mijn Engelse buurman moet ondergaan. Al die kleine stekelige haartjes op je plakkerige huid, ik moet er niet aan denken. Zelfs na onze "thuis" kapper, waarbij ik altijd zo'n verstikkend papier om mijn nek krijg gebonden, heb ik nog last van die haartjes.
Een paar uur later geef ik de buurman een compliment over zijn coup en vraag hem hoeveel zijn vrouw ervoor vraagt. Voordat die zuinige "Hollander" bij zijn vrouw komt zeuren, legt hij mij uit: "Dat ze maar één coupe aankan en dat is zo hij eruit ziet". Ik kan moeilijk antwoorden, "dat ik er dan maar vanaf zie", want dat ligt natuurlijk gevoelig.

Niet alleen in Nederland, ook in Spanje wordt er door boeren gedemonstreerd. De Spaanse boeren protesteren al weken omdat ze het gehad hebben met de oneerlijke prijzen die ze voor hun groente en fruit betaald krijgen. Om meer aandacht te genereren, blokkeren de boeren auto- en regionale wegen met hun trekkers. Hier dumpen de boeren, naast hun blokkade, ook groentes op de snelweg.