maandag 17 februari 2020

Benicassim 22

De flora en fauna teelt hier op de camping wierig en komt soms heel dichtbij.

Als de zon er maar eventjes bij komt, verschijnen de musjes onmiddellijk om zich in "hun badkuip" te gaan zitten wassen. Het grappige is, dat de beestjes niet echt tussen de boomwortels opvallen, maar als ze gaan wroeten en woelen en het warme zand opstuift, krijg je het pas in de gaten.

Ook boven in de boom is het soms een leven van jewelste. Hier zit een mannetje uit te puffen van zijn liefdesverklaring aan een reeds weggevlogen vrouwtje.

Wat ik dan moet denken van de toenadering die hij even later bij "mijn" vrouwtje zoekt, is me even niet duidelijk.

Maar ja, zo zijn er wel meerdere mysteries in het leven waar ik niet helemaal de vinger op kan leggen. Zo heeft Hoofd-huishoudelijke inkopen een paar dagen geleden een matrasovertrek aangeschaft. Niks mis mee, zult U zeggen. Maar als ik U vertel dat de onderlaag daarvan geheel geplastificeerd is, gaan ook bij U de hersenen in een extra hoge versnelling! Ik geef het toe, ik moet er 's nachts nog wel eens uit, voor een sanitaire stop, maar om nu gelijk een zeiltje op het bed te leggen....... ik zal het er eens met haar over hebben.

Nu ik toch in de nogal persoonlijke sfeer zit, wil ik U het "Russische roulette op het toilet" niet onthouden. Tegenwoordig hoef je, op moderne campings, niet meer met je privé rol onder de arm een toilet op te zoeken. Want daar is in voorzien.

Ik weet niet of U dit papier-systeem op een openbaar toilet herkent. Het is de bedoeling, dat je als gebruiker er steeds een stukje uittrekt voor gebruik. In het begin is het me een paar keer overkomen dat ik het toiletpapier nodig had, maar het puntje naar binnen was geschoten. Nou, je kunt peuteren wat je wil, maar het eindresultaat is dat je, met je broek op de enkels, moet verhuizen naar een ander toilet. Vandaar dat hier al een aantal velletjes "van tevoren" klaarliggen voor gebruik.

Om dit verhaal niet treurig maar geurig af te sluiten, hier een opname van een wel zeer aparte bloem. Na enig speurwerk blijkt het de Strelitzia te zijn.