zaterdag 15 februari 2020

Benicassim 20

Vanmorgen valt het zwemmen in het water. Als we even voor tienen het zwembad instappen, is het een kabaal van jewelste. Een stel jongelui heeft enorm veel plezier. Daaromheen doet een Nederlandse mevrouw haar best om haar baantjes te trekken. Ik probeer het ook nog even, maar geef het al snel op, want ik heb een bloedje hekel aan kabaal. Als dan ook nog  een echtpaar het zwembad binnenstapt, stap ik op.

Was ik gisteren nog aan het roepen dat wij beide helemaal niets met Valentijn hebben, dat moeten we 's avonds bijstellen.

Als we aan ons tafeltje aanschuiven, worden we onmiddellijk getrakteerd op een glas "champagne", een prachtige Hors-d'oeuvre van toast met geitenkaas en een heerlijke dressing. Let ook even op de rijkelijk uitgestrooide harten op het tafelkleed.

  Het belooft een hete avond te worden, die wordt opgeluisterd door de wereldberoemde band "Wonder Kings" met de vertolking van, zo te zien, Elvis hits. Deze meneer aan de bar heeft daarom alvast iets luchtigs aangetrokken.

Veel vroeger dan gepland staat, begint de band te spelen, maar het blijkt hier te gaan om een eenvoudige zogenaamde soundcheck. Hierna, gaat de band aan het bier en de blow, om op die wijze in topvorm te komen. De band is zo professioneel dat ze hun eigen dealer mee hebben.

Het eten is werkelijk een feest, want de "bubbels" worden aangevuld met een fles heerlijk frisse Sauvignon Blanc. Hoofd-culinair houdt het bij 2 glaasjes en tja, de rest laten staan is ook weer zoiets. Het aperitief, soep, een copieus hoofdgerecht en uiteraard nog een dessert. Dit alles bij elkaar heeft tot gevolg dat ik met een te volle maag kom te zitten.

Inmiddels heeft de zanger van de band zichzelf getransformeerd in een pseudo Elvis en probeert Hoofd-financiƫn als eerste, tot verbijstering van het personeel, af te rekenen. Want zoals gezegd, ik heb een hekel aan kabaal.

Het was een mooie Valentijn avond.