zaterdag 4 mei 2019

Tarragona 3

We hebben het vanmiddag nog even over de regenachtige dag van gister.  "Wat kosten die kaartjes eigenlijk" vraag ik. "Oh, ik denk zo'n € 4,- per stuk. Ik moest iets van € 8,- afrekenen, maar daar komen de verzendkosten nog bij”.


"Oh, wacht, ik heb de rekening nog wel". De conclusie: 2 kaartjes vanuit Spanje, naar Nederland, komt dus op krap € 18,-

De regen van gisteren heeft een vervelende bijkomstigheid aan het licht gebracht. Er druppelt, zachtjes maar gestaag, regenwater langs het hefbed naar beneden. Nu staan we wel iets voorover en juist aan die kant iets lager, dus al het regenwater stroomt naar die plek en hoopt zich daar kennelijk op.

Nu is Hoofd-afdichtingen van het type "we lossen dit gelijk op". Na enige voorbereidingen, staat ze op de uitschuifladder en brengt een subtiel laagje transparante siliconen afdichting aan. Ze kan in ieder geval op genoeg belangstelling rekenen van voorbij lopende strandgangers.

Na de regen komt iedereen weer uit zijn of haar hol, zo ook een gigantisch groot zeiljacht, dat langs de kust zeilt.

Ook een Spaans buurmeisje, waarvan de papa een Dinosaurus pak heeft gemaakt, komt trots naar buiten. Als we iets teveel aandacht aan haar schenken en doen alsof we bang van haar worden, blijft ze mij minutenlang "angst inboezemen".

Ook komen onze Duitse tekstdichters weer tevoorschijn. Als eerste meldt zich een "Weltboemler" (wereldreiziger) en even daarna rijdt dit exemplaar aan ons voorbij.  Achterop heeft hij zijn poëtische oprisping geplakt: "Aus einem 'Bald' sollte man, viel ófter ein 'Jetzt' machen, bevor ein 'Nie' daraus wird". Vrij vertaalt krijg je dan "Van een 'Later' moet je vaker een 'Nu' maken, nog voordat het een 'Nooit' wordt".
Ja, ze kunnen er wat van, die Duitsers, want een Engelsman komt vaak niet verder dan een naam op zijn camper.

Dan nog even over ons bezoek, gisteren, aan Tarragona. We ontdekken dat er meerdere bedelaars actief zijn. Wat opvalt is, dat het vooral jongelui zijn die we bedelend op straat aantreffen.

Wij schrikken heel erg van deze bedelares en ik twijfel heel erg of ik dit wel moet vastleggen. Maar je moet er toch niet aan denken dat je op deze manier door het leven moet.