dinsdag 30 april 2019

Peñíscola 2

Ik hoop, dat onze kleine controverse niet de oorzaak is, maar onze Belgische buren zijn spoorslags vertrokken.
Gistermiddag halen we de fietsen van de camper om nog even Peñíscola te gaan verkennen. Onderweg komen we een grote Mercadona tegen, maar die is hermetisch afgesloten. Vreemd, want het is niet een speciale feestdag in Spanje. De eerstkomende feestdag is 1 mei "Dia del Trabajador" de "Dag van de Arbeid", maar dat is woensdag. Welke feestdag het vandaag, hier in Peñíscola is, komen we niet achter, want ook de plaatselijke VVV is gesloten.

Op het fietspad naar het centrum is het even vreemd opkijken, als we bij iedere uitrit moeten stoppen en dat zijn er nogal wat. Kun je maar beter gaan lopen, lijkt mij.

Het is en blijft een mooi stadje, zo tegen de berg aangeplakt, met op de achtergrond het kasteel.

Hier nog een mooie blik op de tuinen boven op de stadsmuren van het kasteel, waar je overigens apart voor moet betalen als je die wilt bekijken, of er in rond wilt wandelen.

Gisteravond besluiten we de maaltijd in het restaurant, op de camping, te nuttigen en dat is zeker geen teleurstelling.

De juffrouw, die de bestelling komt opnemen, heeft een aparte manier om haar pen te bewaren. Nu maar hopen dat de pen niet gaat lekken.

Vandaag doen we inkopen bij de inmiddels geopende Mercadona. Hypermodern en groot kun je deze winkel wel noemen, maar de indeling is hetzelfde gebleven. Want die is voor alle Mercadona’s voornamelijk hetzelfde en dat maakt het winkelen stukken prettiger.

Hoofd-fotografie maakt mij opmerkzaam op de aparte boom in het zwembad en dat ik daar maar even een foto van moet maken. Ik gehoorzaam natuurlijk en stap het verhoogd zwembad binnen, met de camera in de aanslag. Ik krijg een heel ongemakkelijk gevoel als ik een naakte dame voor de lens krijg, die aan de rand van het zwembad ligt te zonnen.
Dit is niet de meest mooie hoek, van de kunstig gesnoeide boom, maar zeker de meest kuise.