woensdag 17 april 2019

Benidorm 31

Vloekend en scheldend, maar ook sidderend genieten, dat is in een notendop mijn voetbal avond, die gevolgd wordt door een meer dan euforisch gevoel van overwinning. Overwinning op de arrogantie, overwinning op het geld. Ik neem er nog een Hefe Weitzen op, wat ik moet bezuren met een 5-voudige plaspauze in één nacht. Maar dat geeft mij dan wel weer vijf keer een slaapdronken geluksgevoel. Laten we zeggen: "een kinderhand is gauw gevuld."

Het is vandaag woensdag, dus is mijn eerste halfuur-lot  bezegeld. Inderdaad lezers, Marktdag. De laatste vier straatjes worden aan een inspectie onderworpen. In al mijn overmoed vraag ik bij ieder stalletje, dat voetbalshirts verkoopt en dat zijn er best wel veel, naar een Ajax shirt. Het liefst van De Ligt of Van de Beek, Frenkie de Jong mag ook. Het gekke is dat de vrouwen, van het stalletje, het sneller begrijpen dan de mannen. "Si, Juventus-Ajax, bueno, Ronaldo nada". Natuurlijk begrijp ik ook wel, dat ze alleen Nationale shirts verkopen. Vooral die van Barcelona. 

Bij TorreLevante zijn ze druk bezig de steigers af te breken, waardoor we weer van een vrij uitzicht kunnen genieten.

Alleen jammer dat ze de helft van het restaurant hebben opgebroken en we niet vooraan kunnen zitten. Maar even later geeft "mister Pol" ons een teken, dat er vooraan weer een plekje vrij komt. Goed personeel, daar draait alles om. Ook Riky en Theo melden zich even later en dan kunnen we weer even bijkletsen. Hoofd-programma wil na de koffie "nog even door het oude stadje". Daar liepen we eergisteren, met Riky en Theo, tegen een winkeltje aan met "Todo € 7,99" (alles voor 7,99). Ik voel "aan mijn water", dat ze daar wat langer wil "rondneuzen."

Twee uur later zijn we weer bij de camper.

Nog weer 2 uur later hebben we een "kale" camper en is de tent naar het "ruim" verhuisd en opgeruimd.