vrijdag 5 april 2019

Benidorm 19

Gister, aan het eind van de middag, word ik plotseling overvallen met het voorstel, dat we over 10 minuten uit eten gaan. Ja, de zin is correct, want het verzoek laat weinig ruimte voor discussie over. Let wel, het is even over vier en dan verwacht je zoiets niet. Als ik bijgekomen ben van de eerste verbazing, hoor ik de achtergrond van het "verzoek". "Anders  moet ik nu iets uit de diepvries halen."  Zou een vrouwenbrein ooit op een laag pitje staan, vraag ik me af, want dit is een staaltje "vooruit plannen".
Ruim drie kwartier later zitten we heerlijk uit te buiken achter de lege schalen en een bijna dito wijnfles. Ja ik weet het, we hebben een zwaar leven, maar iemand moet het doen nietwaar?

Op de terugweg, naar de camper, zien we dreigende wolken achter de bergen. Hopelijk bereiken ze de camping niet. Maar we blijven verschoond van deze dreiging.


Het bovenstaande plaatje, waarbij deze segways op de straat rijden, gaan we vaker zien hier in Benidorm. Want de gemeente heeft een regelgeving aangenomen.

BENIDORM – De gemeente Benidorm heeft een nieuwe regelgeving omtrent het rijden met vervoersmiddelen op de trottoirs aangenomen, waarbij dit voor alle persoonlijke vervoersmiddelen, zoals elektrische scooters, segways, stepjes en elektrische rolstoelen verboden is geworden.

Alleen mensen, die een beperkte mobiliteit hebben, mogen met hun voertuig, zoals elektrische rolstoelen of scooters, op trottoirs rijden, maar maximaal 4 km/uur, ongeveer dezelfde snelheid als voetgangers. Alle andere voertuigen met wielen waaronder dus ook fietsen, elektrische scooters, segways, stepjes etc. zijn niet meer welkom op het "acera" (trottoir).

Benidorm is er weer een stukje veiliger op geworden.

Want neem van mij aan, dat het soms springen voor je leven was, als er weer een groep op hun elektrische stepjes, of segways op het trottoir aan kwam stuiven. Die stepjes gaan loeihard, zoals van deze meneer, die iedere ochtend de boulevard afstuift. Hij moet even stoppen vanwege een ongemak met zijn hondje, die voor in het bakje zit en een zonnedakje heeft. Hij vertelt ons, dat hij soms wordt vergeleken met een "sobere uitvoering" van het film-fragment uit de film E.T.