dinsdag 16 februari 2016

Oliva, camping Rio-Mar 6

Op de dag dat in Nederland V&D definitief ten onder gaat, zitten ook wij vanmorgen te rillen van de kou. Als de ene dag het om 00.00 uur nog 21 graden is en een dag later je wakker wordt met 4 graden op de thermometer is het toch even schrikken. De zon schijnt maar het is frisjes, natuurlijk nog geen –6 graden, zoals in Nederland, maar toch. Eigenlijk ben ik de gehele dag bezig om een vreemd probleem op te lossen. Het probleem heeft te maken met het uitrichten van een “losse” satelietschotel, maar verder ga ik niet om het uit te leggen, omdat het een nogal ingewikkeld onderwerp is. Een paar woorden zoals Elevatie, Azimuth en Skew zijn de aanleiding om jullie hier niet mee te vervelen.

Vanmiddag hebben we een heel gesprek “over de haag” met onze achterburen. Stel je even een heg voor die je tot de nek komt. Over die heg heb je dan een gesprek. Over welk onderwerp het ook gaat, ik blijf maar steeds denken, “wat zou de buurman aan hebben” of omdat je de buurvrouw ook niet kan zien, behalve haar hoofd komen er bij mij, tijdens zo’n gesprek, allerlei gedachten naar boven borrelen. Nou moet ik wel heel eerlijk bekennen dat het hoofd van buurvrouw mijn al te wilde gedachten een beetje in de weg staan. KIjk, dat heb ik wel als ik een jonge dame in een Niqab zie lopen, “maar ja, das nait de bedouling dus.”

SAM_0415 (800x600)

Ali wandelt nog even over het strand om deze prachtige plaatjes met een prachtig roze licht te maken.

SAM_0419 (800x600)

De rivier is weer drooggevallen en datzelfde geldt voor de paal van het volleybalnet.

Morgen ga ik maar eens proberen mijn “schoteltje aan te sluiten.