dinsdag 20 februari 2024

Benicassim 29

 Dit is of werd vandaag wat je noemt "a problem solving day" (de dag van de oplossingen.)

Allereerst maar even over het spuiten van de bomen, waardoor ik de antenne uit de bomen moest peuteren. Een klusje, maar het is gelukt. Of ze al geweest zijn met spuiten? Nee, joh... Mañana Mañana, het is Spanje he, daar raak je aan gewend.....

Het volgende probleem schatte ik iets erger in, namelijk, ons Internet thuis, deed het niet meer. Dus werd onze onvolprezen zoon gevraagd, "even het modem te resetten." Het is inmiddels middernacht, als hij bericht dat hij het modem aan het resetten is. Maar helaas, geen soelaas. 


Dit betekent dat alle bewakingscamera's het ook niet doen. We kunnen de kachelstand niet checken en nog een paar dingetjes en dat voelt, op z'n minst, vervelend aan.

Dus bel ik vanmorgen met Ziggo. Trouwens waarom hebben ze bij die Callcenters toch altijd van die buitenlandse medewerkers, die ook nog eens Limburgs als hun Nederlandse taal zien. Ze zijn uiterst vriendelijk, maar ik schaam me soms als ik 3x moet vragen wat ze zeggen, want het is soms domweg niet te verstaan. Zeker als ook nog eens hun microfoontje hevig aan het kraken is, dus bel ik nog maar eens. "Uw modem staat uit meneer" is het antwoord... "Nou mevrouw, die heeft mijn zoon vannacht gereset." Een lange stilte valt........ "Hallo bent U er nog?" ...... "Aha meneer, ik zie het al, Uw modem staat in Bridge, meneer", "Ja, dat weet ik mevrouw, dat heb ik zelf gedaan!" Weer een stilte...... "Maar Uw modem werkt normaal, meneer, misschien moet U de Router even resetten!" "Dank U hartelijk mevrouw, U heeft me geweldig geholpen!" Dat laatste meen ik, want nu weet ik wat er speelt.

Dus is mijnheldhaftige zoon weer aan de beurt op, notabene, zijn vrije dag!

Hij poseert nog even in zijn spiksplinternieuwe sport outfit. Met andere woorden, mevrouw van de Ziggo had gelijk. De Router is gereset en het beeld is weer LIVE!!! Trouwens nog even over zijn outfit, ik denk er sterk over om deze foto op te sturen naar het Mens Health magazine. Kijk toch eens, wat een stoere bink.

Omdat wij  eind juni weer terug komen, zijn we ieder jaar te laat met het invullen van de belasting papieren, dus vragen we uitstel aan. Ik had al een bevestiging hiervan gekregen, maar voor Ali nog steeds niet. Dus bel ik met de Belastingdienst.

"Gemakkelijker kunnen we het niet maken" doet vanmorgen opgeld. "Houd Uw Burgerservicenummer gereed." Luidt het bandje via de telefoon. "Tik het Burgerservicenummer in, sluit af met een #" (hekje)  

"Uw uitstel is aangevraagd, U krijgt binnen 15 werkdagen een bevestiging." Werkelijk, zo simpel is het!

Mañana Mañana, Oh ja, dan vertrekken we naar Benidorm, dus morgen wordt een op(in)ruimdag...