woensdag 28 februari 2024

Benidorm 7

Tjonge, want kun je het druk hebben op je oude dag. Gisteren was daar een goed voorbeeld van. Vandaag staat in het teken van computers, printers, Iphone en Ipad... In die laatste twee ben ik niet zo  thuis, maar toch.

"Herman" klinkt een lieve stem, "Zou jij mij kunnen helpen met mijn laptop, die doet raar en ik kan niet meer printen." Het gesprek, tijdens de koffie aan de boulevard, gaat over op een ander onderwerp. Ik blijf er natuurlijk, in mijn hoofd, mee bezig. "Welke Windows, staat erop? vraag ik nog, vrij onschuldig. "Euh, Windows Vista" Vista, Vista, schalt het door mijn hoofd..... "je neemt mij toch niet in de maling he?" Was het niet 20 jaar geleden dat Vista is uitgekomen, pieker, pieker... Mijn gedachten slaan op hol Windows 95, toen Windows 98 en Windows NT was rond 1995 en Vista zat daarvoor..... Nee, dat geloof ik zelf niet... Vista, was na Windows XP, dus zal het rond 2005-2007 zijn geweest, dus bijna 20 jaar terug....

De afspraak wordt gemaakt, eerst koffie drinken, dan naar de laptop kijken.... De nacht ervoor lig ik te piekeren, want mevrouw doet alles met een Iphone of Ipad, dus wat een "Waste of time/money" om een nieuwe laptop te kopen. Maar goed, na de koffie gaat de laptop aan..... Ik denk dat hij nu nog staat te draaien.....

Ondertussen genieten wij van het prachtige uitzicht van een stille en vlakke Middellandse zee.

Ook het uitzicht richting het "oude dorp" en het Poniente strand is indrukwekkend te noemen.

Dus de kortste klap, een dezelfde soort printer als thuis en klaar is de klus. Alles op wifi, dus niks meer met kabels en dat heeft ze thuis ook. De Mediamarkt is niet naast de deur, dus gaat het met de auto naar een ander deel van Benidorm. Een Engels sprekende dame helpt ons, zo goed en zo kwaad het gaat. Allemaal hebben ze wifi, dus er wordt een leuk printertje uitgezocht.

Een lekkere tostada a tonna in een ongelooflijk groot winkelcentrum en dan kan het op huis aan.

Na wat installatie perikelen, want het blijven natuurlijk Apple apparaten waar het op moet werken, maar dan toch. De zaak draait op beide Apple apparaten en iedereen is weer blij