donderdag 8 februari 2024

Benicassim 17

 

Het is markt vandaag en dat kunnen we niet aan ons voorbij laten gaan, zonder daar even overheen te slenteren. Natuurlijk moet er weer even in de €10,- stand "gesneupt" worden, want stel je voor dat daar vandaag een subliem kledingstuk hangt. Zo denkt ook een Duitse mevrouw, die overigens haar fiets midden in de stand geparkeerd heeft. Deze dame zit in de kleding, die aan stokjes hangt, zo te scheuren, dat er kledingstukken op de straat vallen. Compleet geobsedeerd ziet ze de gevolgen van haar handelen totaal niet.... terwijl ik, aan de overkant van de straat, de kledinghangers duidelijk hoor vallen. Tja,..


Het komt misschien niet zo goed over op deze foto, maar de fruithandelaren maken van hun uitstalling  een kunstwerk. Appels, peren en zoals deze aardbeien worden allemaal kunstig op elkaar gestapeld. Wat wel opvalt dat bij de meesten, deze hier uitgezonderd, geen prijzen bij hun producten staan.... Als ik vraag "cuanto?" krijg ik de prijs per kilo €6,25 en dat is niet de goedkoopste. Ali krijgt een aardbei aangeboden, maar die ziet in een oogopslag dat ze dit product niet wil. "Te ver heen" is de conclusie, terwijl ze een hap neemt. Ze kan nog net voorkomen dat ze de aardbei uitspuugt, want er zitten plekken op. 


 Kijk, dan zijn deze, overigens ook kunstig opgestapelde BH's, een stuk beter geprijsd.


Als we terug rijden, gaat Ali nog langs bij de Mercadona, voor brood. Ik blijf even buiten staan als ik deze hond ontdek, die, geduldig, op zijn of haar baasje wacht. Let even op het linkeroor, met die zeer aparte tekening. Grappig!


Vanmiddag stuurt een (oud) radio-collega mij dit Watts-appje. (Met "Grote Jachtakte bedoelt hij de hogere zendlicentie, waar ik voor aan het blokken ben).
Hij meldt dat hij gisteravond met zijn vrouw een "Vorkje is wezen prikken" in CK3 (drei) en stuurt daarbij deze foto.

                   
Dit is de vroegere Controle Kamer 3 (CK3 drei) en spreekcel, waar we vroeger onze uitzendingen van Radio Noord verzorgden. Tegenwoordig is daar een restaurant in gevestigd en dus zit je daar dan in de oude CK3 een hapje te eten. Het brengt weer allerlei herinneringen, uit die tijd, naar boven. 


Hier Uw scribent in actie tijdens een uitzending, die overigens niet in de CK3 plaatsvond. Met links "Good Old" Piet van Dijken en derde van links Rob van Dam. 

Goh jongens, wat vliegt de tijd.... en dat ik dit nog eens ooit zou zeggen....