donderdag 1 februari 2024

Benicassim 11

 


Het is erg genoeg, maar dit is de enige foto, die voor vandaag beschikbaar is. Het is een soort "reminder" voor de diverse formules, die ik voor de zendlicentie in mijn hoofd moet zien te krijgen. Want dat is eigenlijk wat ik vandaag heb gedaan, studeren. P staat voor vermogen, R staat voor weerstand, U voor de spanning en I voor de stroom. Ik moet eerlijk zeggen, het is een gewor(s)tel om alles toe te passen en dan heb ik het nog niet eens over spoelen, condensators et cetera. 
Goed dit moest ik even kwijt, want het is soms nogal frustrerend als ik de ene formule verwissel voor een andere.


Dus grijp ik maar even terug naar gister, toen we op de fiets naar Oropesa zijn geweest. Eigenlijk is dit onze "vaste" stop aan het strand, om hier even te genieten van het zonnetje. 

Bovendien wou ik wel eens even kwijt hoe hier in Spanje "de vrijheid van het leven in een camper" eruit ziet. Iedereen kent wel die ronkende reclame slogans die camper verkopers ons voorspiegelen. 

Kijk, dit soort plaatjes wekken, zonder mankeren de lust op ook een camper aan te schaffen, nietwaar? Of de kreet "Een panoramische kijk op heel Europa" of Pioniersgeest die nog steeds fascineert."

Mocht die zijn werk nog niet hebben gedaan, wat te denken van dit idyllisch moment van de dag. Ik maak hier gelijk maar even een kanttekening. Binnen de kortste keren stik je de moord van de vliegen als je op deze plek je deuren open laat, met het licht aan! Je doet 's nachts geen oog meer dicht.

Maar de harde werkelijkheid is de onderstaande situatie.

Dit is de "openbare" camperplaats langs de weg van Benicassim naar Grau. "Hutje Mutje" staan ze daar op elkaar gepakt.

Overdag ziet het er, vanuit een bepaalde hoek, nog best wel acceptabel uit. Maar deze situatie is van een paar jaar geleden, zeg maar van voor de Corona periode. Dit is dus de andere kant van het zanderige terrein. 

Vandaag de dag staat het ook nog eens vol tussen de rijen in. De linker rij kijkt dus op de weg uit, zeg maar, zo de nacht opname eruit ziet. De middelste rij vult dus de ruimte tussen de twee rijen. Let wel, toilet afvoer is hier niet aanwezig en water zul je met een jerrycan aan de overkant van de weg moeten halen. Maar ze sparen wel mooi €17,50 - € 23,- uit. Oh ja, wie is er nu nog verbaast dat er steeds meer "openbare" camperplekken in Spanje gesloten worden?

Tot morgen!