woensdag 21 februari 2024

Benicassim 30

 

Is het niet geweldig, zo mooi hier de zon ondergaat, eigenlijk kun je iedere avond wel een vergelijkbare foto maken. 

Vandaag is onze opruim dag en ik moet zeggen, we hebben een deel van de camping een beetje in "onstuur." Want tja, Ali wil het dak schoonmaken, dus komt de ladder uit de garage. Ali gaat de ladder op en maakt het dak woestijnzand vrij. Voor ons de normaalste situatie, maar voor een deel van de ongeƫmancipeerde mannen gemeenschap is dit vreemd en ze kunnen dan ook niet laten er een opmerking over te maken. "Waarom gaat je vrouw het dak op en niet jij." Als ik ze antwoord "dat dat niet gaat, omdat ik de ladder beneden vasthoud" raken de heren in de war. Weet je trouwens wat een "leuke" grap is in dit soort situaties? "Als ze klaar is, mijn camper staat daar en daar" echt waar, ik hoor het een keer of 5, in verschillende talen.

Het schoonmaken gaat gewoon door, want Ali heeft totaal geen boodschap aan dit soort onzin en gaat stug door. 

De laatste loodjes, maar ze krijgt alles weer in de garage en eerlijk, ik heb er bewondering voor.

Ik had al verteld dat onze Engelse overbuurman een gepensioneerd "Hairdresser" is en daarom zoveel praat. Dit is trouwens zijn eigen tekst! Wel, "Once a hairdresser, always a hairdresser." De hond fungeert nu als model. 

We hebben de camper al vertrek klaar geparkeerd en de fietsen zitten er inmiddels op. Dit betekent wel dat we nu een beetje (te) scheef staan om goed te kunnen koken. Dus hebben we ons eigen tafeltje in het restaurant besproken en gaan we vanavond uit eten. Alleen moet ik mijn wijntje achterwege laten, want zo is de gewoonte. Als ik de volgende dag ga rijden, wordt er, ook 's avonds, geen alcohol gedronken. Deze ongeschreven regel is al ontstaan toen ik nog werkte. Ik merkte toentertijd dat ik de volgende dag een "kort(er) lontje" had, dus vandaar.

Mochten jullie het nog niet weten, vandaag zijn de F1 jongens weer begonnen in Bahrein met een aantal testdagen, dus ik kan de komende maanden weer genieten.

Morgen dus Benidorm....