woensdag 7 februari 2024

Benicassim 16

Laat ik maar beginnen door te zeggen dat mij de moed een beetje in mijn slippers begint te zakken. Ik bedoel hiermee mijn studie elektronica/radiotechniek. De laatste testen brengen mij niet verder dan een cijfer 5. Ook als ik het nog eens doorlees en de formules mij eigen probeer te maken, faal ik hopeloos. Alles wat ik bestudeer, beklijft gewoonweg niet. De leeftijd begint mij echt parten te spelen. Het concentreren wordt steeds lastiger, dus heb de studie, voor nu, maar even opzij gezet. 

Terug naar gisteren in Castellon, waar wij naar het Ribalta Park wandelen, met haar mooie mozaïek banken. Als we het park uitlopen, stuiten we op deze Toro Bravo, pal tegenover de El Corte Igleses.

Ik weet de naam van deze sculptuur, maar op Internet/Wikipedia is er niets over terug te vinden.

Over deze figuur Jaume I. Het schijnt een Conquestador te zijn geweest en dat hij in 1251 in een document zijn luitenant opdracht heeft gegeven om Castellon de la Plana in te nemen.... maar verder.....

Wat ik wel kan melden is, dat dit een muziektent is uit de 20ste eeuw, zonder al teveel geschiedenis.

Op de terugweg naar de bushalte komen we dit veel handige monster tegen. Als Ali nog even door de geschiedenis ploegt, komt ze een summiere beschrijving tegen.... over de 12 handen die dit monument sieren.

Dan maar even over het weer. Vannacht was het fris en als we vanmorgen opstaan is het nog maar 6 graden. Maar langzamerhand kruipt de thermometer naar de 20 graden in de schaduw. In de zon is het al snel te heet.

Dit doet haar besluiten het beddengoed af te halen en alsnog in de wasmachine te doen. Hierdoor zitten we ook lekker uit de zon en uit het zicht van passanten.

De 2 blaffende honden van de buren kunnen langzamerhand op steeds meer weerstand rekenen door de omringende buren. Die steken hun ergernissen ook niet meer onder de zonnestoelen.

Gezegend zijn zij, die zonder honden zijn!