zaterdag 10 februari 2024

Benicassim 19

Het wordt toch nog 18 graden en de zon staat hoog aan de hemel, hier in Benicassim. Spanje, heeft zoals eerder gezegd, de Novice amateurs (nog) niet erkend, dus ben ik hier, wettelijk gezien, illegaal bezig.

Nu is dat aan mijn logboek niet direct te zien, want we zenden er lustig op los. Het gekke is dat ik nu meer en betere verbindingen met het Noorden maak, zoals met Noorwegen en Zweden. Maar ook het Zuiden komt lekker door, gezien de verbindingen met Kuwait, Canarische Eilanden en Malta. Met het thuisfront gaan de verbindingen ook prima. Vanmorgen nog even gesproken met PA2RON, Ronnie uit Groningen, waar ik thuis iedere dag contact mee heb. Dit alles met "maar" 20 watt. Hoe zal het gaan (geweldig natuurlijk)  met de nieuwe zendontvanger de Yeasu FT 710? Kijk mensen, deze laatste opmerking maak ik natuurlijk om deze grote uitgave "zachtjes" in de week te leggen bij mijn (de) eindredactie.

Beleven wij hier nog andere, zeg maar, "echte" dingen? Ja, want we krijgen hier steeds meer last van "Dakhazen." Nee, ik bedoel niet de duiven, of de kraaien die hier de boel terroriseren.

Nee, ik bedoel de menselijke soort, zoals hierboven afgebeeld. Kijk zo'n man krijgt de zogenaamde voorjaarskriebels en daar moet hij iets mee. Dus regelt hij een ladder, voor deze klusjes hebben wij zelf zo'n bij ons en klimt met gevaar voor eigen leven, het dak van zijn camper op. (Ons is dit afgeraden en daarom ligt Ali altijd te poetsen.) 
Dan heeft hij zoiets van "Wat moet ik hier in Godensnaam" (linker foto). Hij bestudeert, van iets dichter bij, de ontstane schade (rechts boven). Om vervolgens een schoonmaakmiddel aangereikt te krijgen en zijn "ding" te gaat doen (rechts beneden).

Neem van mij aan, deze exercitie zal, zeker en waar, navolging vinden bij zijn buren...... want we zijn en blijven, al ontkennen wij dat met kracht, kuddedieren.