zondag 6 augustus 2023

Holzminden 8

 


Natuurlijk ben ik gisteren niet Mathieu van der Poel zijn schitterende Wereldtitel op de weg vergeten te melden. Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de Blog al had afgesloten en gepubliceerd. We waren vroeg en dat had weer te maken met dat ik, zeker na een biertje, bijna in slaap viel. Ik meldde nog aan Ali, "moeten we niet wachten nadat v/d Poel Wereld kampioen wordt?" Maar toen na 80 km koers de zaak werd stilgelegd door activisten, die zichzelf met beton hadden vastgemaakt aan het asfalt en ze na een uur nog niet weer waren gestart, was ik er klaar mee. 

Maar ik weet nu wel waarom Mathieu daarna zo hard kon fietsen! Veel renners hebben het oponthoud gebruikt voor een sanitaire stop. Alleen v/d Poel heeft een grote boodschap gedaan, bij een van de zeldzame huizen daar in de buurt. Kijk, een kilo lichter en je fietst harder.

Terwijl de dag rustig begint en de Nijlganzen weer hun eigen stekkie opzoeken, wordt er onrustiger weer verwacht. Harde wind en dikke buien zijn ons deel en wel zodanig dat de camper vervaarlijk staat te schudden. Inmiddels schijnt de zon, maar de wind doet nog steeds haar best.

Des te meer respect verdienen dan ook deze mannen die al Suppend (stand up peddelend) de Weser afvaren. Want geloof het maar, die hebben het vandaag zwaar gehad,

Wij niet!