donderdag 3 augustus 2023

Holzminden 4

De enige momenten, dat onze achterburen naar buiten komen zijn: naar het toilet gaan, boodschappen doen en een sigaretje roken. Dat laatste gebeurt zeer regelmatig. Ik vraag me dan ook af hoe het gaat als het de hele dag regent. (Nee, we nemen er geen foto van.)

Ik heb al eens verteld dat ik zo'n mooie MiFi router had aangeschaft. Dus kiezen we ervoor om een Duits data kaartje te kopen, zodat we ongestoord filmpjes kunnen streamen. Op naar de Vodafone winkel, hier in Holzminden. Ik geef aan Akzu, de medewerker van de Vodafone winkel,  de simkaart die hem in de MiFi stopt. Ik moet een halfuurtje wachten voordat de sim is geregistreerd. 

Maar na een uur is er nog geen verbinding. Inmiddels hebben we inkopen gedaan bij de Lidl, die pal tegenover de Vodafone winkel zit.

In de camper is er nog geen verbinding, dus stop ik de simkaart in mijn telefoon, als sim 2. Daar werkt het binnen 2 minuten. Dus weer terug in de MiFi, maar helaas, dat gaat niet werken. 17.10 uur is Akzu weer in de winkel.... anders houden we de sim gewoon in de telefoon en maken een hotspot aan...

Ali ontdekt aan de overkant een solitaire grasmaaier. Je weet wel, zo'n ding dat het gras maait zonder menselijk ingrijpen. Maar opeens komt er een mannetje achter de bosjes vandaan. Wat blijkt, het is een op afstand bestuurde grasmaaier. Ik heb lang zitten nadenken, daar heb ik ook de tijd voor tijdens de buien: "Wat heeft het voor zin?"

Nee, dan Harri van de camping, die kan gewoon op z'n maaiertje zitten..... Nee, hij wou niet op de foto!