vrijdag 18 augustus 2023

Holzminden 19

 In de camper is het op dit moment rond de 31 graden, maar toch sleep ik mij achter de laptop om dit stukje te tikken. Het is warm, om niet te zeggen verstikkend warm, temeer omdat het tegelijktijdig heel vochtig is.

Vanmorgen, als het nog niet die hitte heeft als nu, komen aan de overkant de met baby gymmende vrouwen langs. Ik heb er wel eens eerder iets over geschreven. Zo'n acht dames wandelen, achterelkaar, achter de kinderwagen. Als het commando gegeven wordt gaat eerst het ene been naar achteren omhoog om even later het andere been achterwaarts te heffen. Hier staan links de dames wijdbeens, waarbij een bal tussen de benen door naar achteren wordt verplaatst. De achterste rent naar voren en dan herhaalt zich het ritueel. 

Ik bereid mij voor op een rustige/luie dag voor de camper. Luifel nar beneden, sunblocker ervoor, wie doet me wat. Nou, dat kan ik U wel vertellen, maar ik denk dat het raden ook niet zo'n probleem is.  "We gaan even naar Heinsen fietsen, kunnen we gelijk even kijken of ze bij de campingwinkel ook nieuwe stroomkabel hebben." En ik maar denken dat alleen ik zo manipulatief kan zijn.

Inmiddels is onze nieuwe achterbuurman bezig zijn kano van busje te halen. Ik bied hem aan om even te helpen, maar Duitsers zijn, gelukkig, vriendelijk "Nee, dat hoeft niet, ik doe het altijd alleen" zegt hij hoffelijk.

Tjonge, krijg ik me daar bijna een appelflauwte, zo warm is het in de camper. Zeker als de zon aan de andere kant van de camper komt te staan, is het alsof ik naast een kachel zit.

Het is 21 uur en heb de draad weer opgepakt. Ali gaat Vera op de VRT kijken, maar daar val ik van in slaap en ga iets anders doen.