vrijdag 25 augustus 2023

Holzminden 26

Tjonge, ze kunnen bij de RDI mijn zendlicentie niet meer terugvinden. Dat betekent dat ik opnieuw examen moet doen, BALEN. Ik heb alweer een paar oefen examens gemaakt, maar er moet nog wel een en ander bijgespijkerd worden.

De dag begint heerlijk zonnig en de luifel kan uit en de stoelen weer uit de garage. 

We horen al een paar dagen, op bepaalde momenten, een hevige schreeuw en we kunnen er niet achter komen welk dier dit geluid maakt.

Ali ontdekt de lawaai maker, het is deze reiger. Iedere keer als hij aan komt vliegen, slaakt hij (ik neem tenminste aan dat het een man is, vrouwen schreeuwen niet zo) een hartverscheurende kreet. Hij doet dit om zijn rivalen weg te jagen of in iedere geval te imponeren.

Ik grijp nog even terug naar gisteren en het bezoek van Ali aan de Gartenschau. (Ook omdat er, voor vandaag, niet zoveel te melden valt.) Dit schijnt een Bonsai boom te zijn. Ik altijd maar denken dat die Bonsai boompjes altijd zo klein waren. Hier kan een beetje hond prima tegenaan plassen, met zo'n klein boompje plast hij er steevast overheen. Waarmee ik niet wil zeggen dat een Bonsai boom verder geen nut zou hebben.

Die zon heeft het al snel bekeken en verschuilt zich al vlotjes achter de steeds donkerder worden wolken. Als we dan ook terugkomen van de Edeka, is het devies, weghalen en opruimen want er komen dikke buien aan.

In de middag, het is nog maar net droog, komt deze rondvaartboot de rivier afzetten. De kapitein is kennelijk stookolie aan het sparen, want veel sneller dan dat de rivier stroomt gaat ie niet. 

Och, ja, ik had me zo verheugd op de 1e twee vrije trainingen op het circuit van Zandvoort, maar kennelijk heeft de 5G verbindingen ook last van regen en onweer, want de gestreamde uitzending van F1-pro hapert steeds en is niet om aan te zien.

Hopelijk gaat het morgen met de kwalificatie een beetje beter...