woensdag 16 augustus 2023

Holzminden 17

Is het heel erg als ik zeg, dat ik het jammer vind dat Engeland vanmiddag heeft gewonnen van Australië? Oke, dat zeg ik het maar niet dat ik het heel jammer vind dat Engeland van Australië heeft gewonnen!

Maar ja, geldt hetzelfde niet voor het Skûtsjesilen op de Lemmer, waar Grou 1,5 kilometer voorligt op de 2e plek, de Zuidwesthoek, in dit prachtige schouwspel... ach ja. Grou is kampioen in 2023

Anders dan de verwachtingen, kunnen we droog onze boodschappen doen. Sterker nog, het blijft minstens tot 6 uur vanavond droog.

Voor het eten zijn we vanavond gedekt, want we gaan smullen van deze weidechampignons, die hier midden op de camping groeien. Ik weet trouwens niets eens of die wel te eten zijn.

Deze dames zijn wandelaars maar hebben zeker niet bezuinigd op hun bepakking. Twee afgeladen karren slepen ze letterlijk en figuurlijk achter zich aan. Daarbij hebben ze ook nog elk een hondje in een korf op de bak. De dame links op de weg, staat al een tijdje te wachten op haar mede wandelaar. Terwijl ik twee keer fris water in de jerrycan heb gehaald, staat ze er nog steeds. Ik kan het niet laten haar te melden, dat ook ik altijd op mijn vrouw moet wachten.

Nu zit zij op mij te wachten, want ze wil het spultsje redigeren.