dinsdag 15 augustus 2023

Holzminden 16

 

Mooie luchten, Ali is er gek op!

Vanmorgen schrikken we wakker van een paar enorme onweer klappen. We krijgen het gevoel dat het hier vlakbij inslaat. Tegelijk komt de regen met bakken uit de donkere hemel naar beneden. Eén ding is wel duidelijk, de lekkages van vorig jaar zijn dicht, anders hadden we vanmorgen in de camper kunnen pootjebaden.

Kunnen we al zeggen dat Grou kampioen wordt, bij het Skûtsjesilen? Ik dacht het wel. Dat geldt trouwens ook voor de Spaanse voetbaldames, die vanmorgen weer een prachtige partij, tegen de Zweden, op de groene mat hebben gelegd.

Vanmiddag wandelen we nog even het stadje in, want er moet weer een zalf voor deze oude man komen. Ik loop zo trots als een aap met zeven ......., want ik krijg een compliment over mijn Duits. Een kinderhand ........ Natuurlijk maakt Ali daar onmiddellijk, ge-misbruik van door een nieuwe blouse te kopen.... ik word getroost met een Spaghetti ijs...

In een achteraf straatje in Holzminden schrik ik even als ik koeien zie vliegen, maar het beest staat gewoon op zijn balkon te genieten van het uitzicht.

Deze moderne Boeddha, heeft nog net op tijd zijn tentje opgezet. Hoewel, tentje, het lijkt meer op een driehoekig gevormd condoom, want echt veel ruimte is er niet in dit vreemde ding.

Zoals we de dag begonnen, zo sluiten we hem ook weer af, met regen.