maandag 21 augustus 2023

Holzminden 22

Het kraakt en het knapt in en op de camper. Ali roept vanaf buiten: "het is al warm buiten!" Mocht ik het nog niet gevoeld hebben dan heb ik het wel gehoord.

Als we aan de koffie zitten, begint de buurman alles, rond zijn camper, op te ruimen. "Jullie zouden toch 14 dagen blijven?" vraag ik. Waarop de buurman zegt: "Zo kan Harri mooi doormaaien." Tja, dus moeten wij ook wel! Alle haringen van de sunblocker en luifel gaan eruit, de droogmolen ontmanteld en het kleed aan de kant gerold, waar ik zo nog wel een opmerking over heb.

Nu is het maar wachten tot Harri op zijn maaier hier komt. "En als hij nu niet komt" vraag ik de buurman: "Nou dan krijgt hij morgenvroeg een glas lauw water in plaats van koffie. (Harri drinkt iedere ochtend een kopje koffie bij de buren.)

Maar Harrie komt, want die zet zijn kopje koffie niet op het spel. Als hij klaar is moet alles weer terug, maar niet voordat we al het losse gras weg geharkt hebben, want anders loopt het allemaal de camper in.

Over het kleed voor de camper. Wij ontdekten dat niemand, maar dan ook niemand een kleed voor de camper heeft, alleen wij. Dus ik naar Christoph. We doen niks verkeerds, als het kleed maar lucht en waterdoorlatend is en dat is dat van jullie. Hij had het al gezien.

Opwinding alom, er komt een boot de rivier afvaren!

De boot is van het waterschap Weser of om precies te zijn Wasserstrassen und Schifffahrt Amt Weser.

Het is op het moment wel heel erg met de aantallen wespen. Zodra je iets zoets hebt komen ze op je af! Maar ik heb daar een ideale remedie voor, of liever tegen. Stel je wilt op een terras een heerlijk spaghetti ijs eten.....


Bestel dan voor je vrouw, vriendin, of wie dan ook een grote beker "Eis mit Heidelberen." Werkelijk, je kunt in alle rust je eigen ijsje opeten.

Ik weet trouwens van mensen die zo hardleerst zijn en denken dat de wespen op de persoon afkomen en niet op de "Heidelberen."


Deze mevrouw, die hier zo meewarig naar Ali zit te staren, bestelt even later zo'n zelfde beker ijs. Ik heb haar tijdens haar worsteling met de wespen maar niet op de foto genomen, want dat lijkt op leedvermaak, toch?

Trouwens, de Italiaan, die ons het ijs serveert, komt, heel lief, met een glaasje brandende gemalen koffie aanzetten, om wespen te verdrijven. Dat helpt, zegt hij..... 

Maar ja, wij horen wel vaker beweringen van de Italianen nietwaar....