zondag 28 mei 2023

Tournus 7

 De laatste dag op de camping in Tournus. Dus was het vandaag de spulletjes een plek geven in de camper, maar gelukkig is dat de taak van Ali. De camping is weer langzaam aan het vollopen. Wat mij opvalt is de vele huurcampers. Tenminste, als het erop staat, dan zal het ook wel zo zijn nietwaar?


Ali ontdekt een vreemd soort vlies op de achterkant van de camper. Ik moet het echt opzoeken. Het schijnt een Haften te zijn. Wikipedia zegt daar over,

Haften of eendagsvliegen zijn ranke insecten met een teer lichaam, twee paar vleugels, grote ogen, korte borstelachtige antennes en lange staartdraden. Haften zijn hemimetabool en kennen dus geen larve- en popstadium. Het onvolwassen dier is een nimf, net zoals bij bijvoorbeeld libellen of sprinkhanen. 

Dat U het maar even weet.

Ali heeft in al haar wijsheid besloten dat we in het restaurant gaan eten en heeft zelfs een tafel gereserveerd. Ik ben benieuwd, want mijn eerste idee is Pizza's uit de diepvries, maar ik laat mij verrassen.

Een foto van het bestelde eten. Ik moet wel zeggen dat de hele bak friet al op is, voordat ik een foto neem. Ook de vier eieren en de smultomaatjes zijn al uit de salade gegeten, want die zijn heerlijk. Ook de zalm is verrukkelijk, maar de sla wordt mij toch echt teveel.

Morgen gaat het verder, richting Pont a Mousson een kleine 350 km noordwaarts. Het is te hopen dat er een plekje vrij is, want we hoorden van verschillende mensen, die een camping richting het noorden wilden bespreken, dat dit niet is gelukt. Die dwalen nu door de Pyreneeën op zoek naar een slaapplaats. Ik hoop maar dat de Heilige geest ook bij hun op bezoek komt.