woensdag 3 mei 2023

Rio Mar 34

Er heerst een enorme opwinding op de camping. Overal staan groepjes mensen, die druk stipulerend met elkaar aan het praten zijn. "Ik heb rond half drie geluid gehoord en ben uit bed gegaan" vang ik nog op. "Oh, misschien heeft Herman het ook wel gehoord, want die hoort alles en slaapt met oordoppen in." In eerste instantie ontgaat mij de humor van deze opmerking..

Wat veroorzaakt deze opwinding onder de 75 plussers? Er is vannacht een Kitesurf uitrusting van de camping gestolen. Sommigen weten het exacte tijdstip van de diefstal, weer anderen weten de kleur van het T-shirt van de dief te benoemen. Er is iemand die zelfs de route, die de dief heeft afgelegd, weet te reproduceren. Kortom, er heeft werkelijk niets aan gemankeerd of het zou een heterdaad zijn geweest. Het enige wat is teruggevonden is het tuigje, wat in de haast is blijven liggen.

Bij het aanschouwen van deze foto zou je denken dat we hier getuige zijn van een bijna ongeluk en de ongelukkige zich nog juist aan de boom kan vastklampen. Niets is minder waar. Dit is de overbuurman, die zijn bumper van de camper aan het "verfraaien" is. Kennelijk heeft hij zelf zijn kunstwerken vanuit de stoel zitten te bewonderen en is daarbij steil achterover geslagen. Want ik kan met geen mogelijkheid de functie van de omgevallen stoel herleiden.

De volgende mysterieuze opname behelst een Dragline (graafmachine) op het strand. Kennelijk is een vader niet tevreden geweest met het zandkasteel, welke hij dit weekeinde met zijn zoon heeft gegraven en het nu dunnetje over aan het doen is. Overigens is dit de rivier de Molinell, die ieder jaar zijn loop verandert. Misschien heeft dat er iets mee te maken.

Dan iets waar ik zeker van weet dat het waar is.


Gistermorgen, als ik, via de camera, even een kijkje neem in het Nestkastje achter in de tuin, ontdek ik dat een koolmeesje 7 eitjes heeft gelegd en aan het broeden is. Vanmorgen verlaat ze even het nestje, om te foerageren en krijgen we een mooi kijkje op de eitjes. Nu is het nog 19 dagen wachten tot ze uitkomen.